Rok 2022 dla Liska był nie tylko rokiem szybkiego wzrostu, ale też eksperymentów i nowości. Oferta rozszerzyła się o nowe kategorie, nie tylko spożywcze. Rozwijał się koncept Lisiopaków, czyli gotowych zestawów produktów. Klienci rozbudowywali koszyki zakupowe, a Lisek bacznie się im przyglądał, żeby jak najlepiej spersonalizować swoją ofertę. Dzięki tym działaniom wartość średniego koszyka zakupowego w Lisku w 2022 roku wzrosła o 45 proc. względem roku 2021.
Pełnoprawny market
458 zamówień w ciągu roku złożyła rekordzistka, pani Anna z Warszawy. Dla coraz większej liczby klientów Lisek przestaje być sklepem typu „convenience”, w którym można uzupełnić zapas chipsów na wieczór. Zmienia się w pełnoprawny market, w którym regularnie robi się zakupy.
Do siedmiu osób Lisek jeździł z dostawą nawet 6 razy w ciągu jednego dnia. Lisek to sklep, który odpowiada na codzienne potrzeby od rana aż do wieczora.
Rekordowe zamówienie
1047,28 zł wydał na jednorazowe zakupy pan Adrian z Warszawy. Powiększające się koszyki zakupowe to zjawisko, któremu Lisek przyglądał się przez cały 2022 rok. Wyjaśnienie jest proste: oferta Liska ogromnie się rozszerzyła. Przybywa produktów świeżych, pojawiają się nowości od niszowych, lokalnych producentów. Rozwija się kategoria chemii gospodarczej, akcesoriów czy kosmetyków – hitem roku 2022 okazały się koreańskie maseczki do twarzy. Lisek wciąż testuje nowe kategorie i bada potrzeby swoich klientów.
Najczęściej zamawianym produktem w Lisku był banan. We wszystkich miastach Polski banan trafił do pierwszej piątki produktów, a w kliku z nich został numerem 1 sprzedaży. W Krakowie w TOP 5 znalazł się też pomidor. W każdym mieście wysoko uplasowały się też bułki kajzerki. O czym to świadczy? Klienci Liska coraz chętniej sięgają po świeże produkty, i to niezależnie od pory dnia. Owoce, warzywa, pieczywo, nabiał i wędliny, mięso – to kategorie, które stały się bestsellerami Liska i które wciąż będą wzbogacane.