Global Child Forum przeprowadziło benchmarking kilku najbardziej wpływowych firm z branży spożywczej, napojów i higieny osobistej, oceniając, w jakim stopniu uwzględniają one prawa dziecka w swoich publicznych raportach. Grupa ALDI Nord zajęła pierwsze miejsce dla sektora handlowego i czwarte miejsce w ogólnym benchmarku.
Propagowanie zdrowego i świadomego odżywiania jest dziś kluczowe, dlatego ALDI podejmuje inicjatywy, wspierające świadome wybory klientów. Dyskonter wnikliwe weryfikuje składy żywności dla dzieci, a swoje receptury opiera na zaleceniach i wytycznych od WHO oraz porównaniach produktów dostępnych na rynku, jak podkreśla – chodzi o dobro najmłodszych.
– Nieustannie stawiamy sobie za cel to, aby w naszych kampaniach telewizyjnych przy programach dla dzieci nie reklamować niezdrowych produktów skierowanych do najmłodszych. Prezentujemy tylko te artykuły, które ściśle spełniają wymagania Polskiej Federacji Producentów Żywności – mówi Anna Włoch, Manager ds. Jakości w ALDI Polska. Przy swoich ulubionych programach, w naszych spotach telewizyjnych najmłodsi nie zobaczą wysoko przetworzonych produktów – chipsów, czy napojów produkowanych na bazie cukru – podsumowuje Anna Włoch.
Jakość podstawą
Zgodność produktu z danymi z etykiety każdorazowo w ALDI oceniana jest przez Dział Jakości. Natomiast znakowanie żywności dla najmłodszych odbywa się zawsze zgodnie z wymogami prawnymi, co gwarantuje, że produkty marek własnych mają prosty skład, w których ograniczone są dodatki do żywności (w tym barwniki czy sztuczne aromaty). Kluczowe jest, że te produkty mają jasną i czytelną etykietę, dzięki której rodzic czy opiekun będzie w stanie ocenić jakość i wartość odżywczą produktu dla swojego dziecka. Podobne działania podejmują wszystkie kraje w ramach Grupy ALDI Nord.