Nowoczesne sieci handlowe, aby utrzymać się na konkurencyjnym rynku retail, stawiają na rozwój biznesów w model omnichannel, w którym kanały sprzedaży online i offline wzajemnie się przenikają, a klient ma możliwość zamówienia produktu lub dokonania zwrotu w dogodny dla siebie sposób. Redakcja Omnichannelnews.pl prezentuje 5 sieci handlowych, które w 2022 roku inwestowały w model omnichannel poprzez uruchomienie sklepów online na polskim rynku.
Skechers

W sierpniu ubiegłego roku marka Skechers, The Comfort Technology Company, uruchomiła oficjalną witrynę e-commerce w Polsce. To nowe miejsce w sferze online, skupiające wszystkie produkty Skechers, dające konsumentom dostęp do szerokiego asortymentu butów.
– Uruchomienie nowej platformy e-commerce wspiera ekspansję naszego biznesu i modelu sprzedaży typu direct to consumer w Polsce. Nowa strona skechers.pl pozwala nam dotrzeć i połączyć się z konsumentami gdziekolwiek i jakkolwiek preferują oni zakupy. Poprzez ten istotny kanał jesteśmy w stanie zaprezentować markę, wprowadzić kolekcje i skierować inicjatywy do szerszego grona kupujących w całym kraju, którzy mogą nie mieć dogodnego dostępu do naszych sklepów detalicznych lub sklepów dystrybuujących produkty Skechers – podkreślał Grzegorz Grzegorczyk, Country Manager Skechers Polska.
– Inwestowanie w przestrzeń digital i e-commerce jest nie tylko ważne, ale wręcz konieczne, ponieważ w ciągu ostatnich dwóch lat znaczna część konsumentów, niegdyś niezdecydowanych i nieczujących się pewnie w tym obszarze, zmieniła swoje preferencje co do dokonywania zakupów online. Te działania przyczyniają się do dalszego rozwoju w kierunku stania się detalistą omnichannel — zdolnym do zaspokojenia popytu zainteresowanych kiedykolwiek, gdziekolwiek i w jakikolwiek sposób chcą oni dokonywać zakupów — czy to w domowym zaciszu, czy też w jednym z naszych pięknych sklepów stacjonarnych – powiedział David Weinberg, Chief Operating Officer w Skechers.
Snipes

Również niemiecki detalista Snipes, należący do firmy Deichmann, zdecydował się na otwarcie polskiego sklepu internetowego.
– Otwarcie naszego pierwszego sklepu internetowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej stanowi pierwszy kamień milowy w naszej strategii wejścia na rynek. Kładziemy duży nacisk na naszą cyfrową działalność, więc naszym wyraźnym celem jest znaczne przekroczenie wydajności dawnego sklepu internetowego Distance. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze startu i obecnie planujemy terminowe wdrożenie naszej aplikacji Snipes. Następnie przeniesiemy do Polski również nasz program lojalnościowy, Snipes Clique, co pozwoli nam być w jeszcze bliższym kontakcie z naszą społecznością – powiedział Jeanine Schneider, Sr. Head of Digital Snipes.
Z siecią ponad 600 sklepów w Europie i Stanach Zjednoczonych, Snipes jest jednym z najważniejszych sprzedawców sneakersów i odzieży streetwear na całym świecie. Firma działająca w modelu omnichannel głęboko zakorzeniła się w kulturze hip-hopowej i podejściu zorientowanym na społeczność, które opiera się na promowaniu i celebrowaniu kultury ulicznej. W 2021 roku Snipes przejął polskiego detalistę – firmę Distance S.A. wraz z jej 31 sklepami stacjonarnymi.
Drogerie Dm

Na początku 2022 roku do Polski zawitał dm, jeden z wiodących detalicznych sprzedawców drogeryjnych w Europie, który posiada łącznie ponad 3800 sklepów. Firma uruchomiła w tym samym czasie sprzedaż stacjonarną i online.
– Polska to kolejny, niezwykle interesujący rynek, w którym z ogromną radością rozpoczynamy swoją działalność. Polskim konsumentom zaproponujemy ponad 10 tys. produktów w zawsze korzystnych cenach. Większość z nich poza naszym sklepem we Wrocławiu będzie także dostępna w sklepie online: www.dm.pl oraz w aplikacji „Mój dm” – powiedziłał Markus Trojansky, General Manager w Polsce.
Drogerie dm są bardzo dobrze znane konsumentom w trzynastu europejskich krajach, w tym m.in. w Niemczech, Czechach, na Węgrzech, Słowenii, Chorwacji i we Włoszech. Od 21 kwietnia drogeria dm działa też w Polsce. Pierwszy sklep marki został otwarty we Wrocławiu.
Drogerie Jawa

Drogerie Jawa to polska sieć drogeryjna posiadająca ponad 70 sklepów własnych z szerokim asortymentem drogeryjnym. Firma w ubiegłym roku zdecydowała się otworzyć swój pierwszy sklep internetowy www.drogeriejawa.pl.
– Otwarcie sklepu internetowego to bardzo ważne przedsięwzięcie w rozwoju sieci Drogerii Jawa. Prace nad e-sklepem trwały ponad rok. Bardzo nam zależało, aby strona była prokonsumencka, stawiamy przede wszystkim na łatwą i przejrzystą nawigację w sklepie, która umożliwi szybkie wyszukiwanie produktów – powiedział Wojciech Radliński, Prezes zarządu spółki Jawa. – Sklep internetowy sprawi, że klienci z całej Polski będą mieć szansę poznać Jawę i dokonać w niej zakupów w atrakcyjnych cenach. Teraz śmiało możemy powiedzieć, że Drogerie Jawa są #JeszczeBliżejCiebie – dodał Radliński.
Wraz z uruchomieniem sklepu internetowego, Drogerie Jawa przestały być tylko lokalnymi drogeriami mniejszych i średnich miejscowości a stały się siecią z ogólnopolskim zasięgiem. Firma planuje dalej się rozwijać i zaskakiwać swoich klientów kolejnymi rozwiązaniami technologicznymi w zakresie segmentu ecommerce.
Biedronka

22 sierpnia 2022 roku sieć Biedronka oficjalnie uruchomiła nowy kanał sprzedaży dostępny na terenie całego kraju. Biedronka Home to nowoczesny sklep internetowy, w ofercie którego znajdują się artykuły przemysłowe m.in. dekoracje, narzędzia, tekstylia domowe, moda czy elektronika. Dostawy realizowane są na terenie całego kraju bezpośrednio pod wskazany adres lub do wybranego paczkomatu InPost.
Oferta nowego sklepu internetowego Biedronka Home liczy ponad 1200 artykułów i podzielona jest na kilka kategorii: Dom i Ogród, Dziecko, Warsztat i Auto, Kuchnia, Sport i Hobby, Zdrowie i Uroda, Elektronika oraz Moda. Sklep dostępny jest całą dobę, 7 dni w tygodniu, pod adresem: home.biedronka.pl.
– W Biedronce każdego dnia staramy się aby nasi klienci mogli cieszyć się szerokim wyborem wysokiej jakości akcesoriów do domu. Wsłuchując się w ich potrzeby zdecydowaliśmy się na stworzenie sklepu internetowego Biedronka Home, który w wygodny i przejrzysty sposób pozwoli na dokonanie wszechstronnych zakupów. Szeroka gama produktów od akcesoriów kuchennych po elektronikę, dostarczona będzie bezpośrednio do rąk klienta. Biedronka Home to miejsce, w którym bez wątpienia każdy znajdzie coś dla siebie – powiedziała Kamila Kowalska, starszy menedżer ds. rozwoju biznesu e-commerce w sieci Biedronka.