Producent i właściciel sieci sklepów z galanterią skórzaną przedstawił szacunkowe dane finansowe za okres-październik-grudzień 2022 roku. W podanym okresie grupa Wittchen osiągnęła 135,4 mln zł przychodów, czyli więcej o 27,7 proc. rdr – napisano w komunikacie.
Według szacunków, w czwartym kwartale 2022 r. w segmencie detalicznym sprzedaż wzrosła o 29,5 proc. rok do roki do 113,1 mln zł, a w segmencie B2B wzrosła o 19,6 proc. do 22,4 mln zł.
Narastająco, w okresie styczeń-grudzień 2022 r., Wittchen szacuje przychody łączne na poziomie 404,5 mln zł, co oznacza wzrost o 45,7 proc. rok do roku. W segmencie detalicznym osiągnęły wysokość 344,1 mln zł, i tym samym wzrosły o 42,4 proc. rdr.
Założenie rozwojowe na 2023 rok
Grupa Wittchen w 2023 r. zamierza kontynuować dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Realizacja powyższych planów ma być możliwa, dzięki zwiększeniu sprzedaży zagranicznej, na której generowana jest wyższa marża oraz w kanale e-commerce, dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży przez własne sklepy internetowe, jak również zwiększenie współpracy z platformami typu marketplace. Zarząd oczekuje również, że sprzedaż produktów z kategorii walizek nadal będzie wykazywać tendencje wzrostowe. Dodatkowo, poprzez poszerzenie swojego asortymentu oraz wprowadzenie linii Young skierowanej do młodszych klientów, Spółka planuje dotarcie do większej grupy klientów.