Spółka Intersport Polska S.A. w I półroczu roku obrotowego 2022/2023 trwającym od 1 kwietnia do 30 września 2022 roku wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 116.898 tys. zł, czyli o 9,8 proc. wyższe wobec 106.474 tys. zł osiągniętych w analogicznym okresie (od 1 kwietnia do 30 września 2021 roku). W tym okresie spółka zanotowała zysk brutto w wysokości 24 tys. zł przy zysku brutto na poziomie 493 tys. zł w analogicznym okresie. EBIT wyniósł 1.280 tys. zł, zaś EBITDA kształtowała się na poziomie 4.575 tys. zł.
Jak podaje spółka w raporcie, wpływ na wartość osiągniętych przychodów ze sprzedaży miało przede wszystkim: zmiana strategii Intersport w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców, zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych, nastroje Klientów w związku z trwającą wojną w Ukrainie oraz wysoki poziom inflacji, który wpłynął na nastroje zakupowe Klientów.
Koszty i marża
Spółka Intersport cały czas podejmuje działania, które mają na celu zwiększenie efektywności prowadzonej działalności. Poziom kosztów działalności operacyjnej w I półroczu roku 2022/2023 jest wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o 26 proc. Spowodowane jest to głównie 6 miesiącami pełnej działalności, większą ilością sklepów, wyższymi kosztami prowadzenia działalności (wyższe koszty mediów, wynagrodzeń, usług, itp.)
Koszty sprzedaży (przede wszystkim koszty sieci detalicznej oraz logistyki i magazynu spółki) w I półroczu 2022/2023 r zwiększyły się w porównaniu z analogicznym okresem z 35.172tys. zł do 45.470. zł. Wynika to głównie z większej ilości sklepów, pełnym, 6-cio miesięcznym okresem działalności, wyższymi kosztami mediów, transportu, usług, itp.
Koszty ogólnego zarządu w I półroczu 2022/2023 r. zmniejszyły się w porównaniu z analogicznym okresem z 3.866 tys. zł do 3.713 tys. zł. Wynik na działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 1.280 tys. zł i był wyższy o 252 tys. zł w porównaniu z analogicznym okresem kiedy to wyniósł 1.028 tys. zł. Na wynik na działalności operacyjnej (EBIT) bardzo istotny wpływ miało umorzenie zobowiązań wobec PFR z tytułu pożyczki w kwocie 9.939 tys. zł.
W I półroczu roku obrotowego 2022/2023 s półka odnotowała marżę brutto ze sprzedaży towarów na poziomie 33,9 proc. w porównaniu do 33 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku. Natomiast rentowność ze sprzedaży Spółki wyniosła -8 proc. w porównaniu do -3,4 proc. w analogicznym okresie.
Do końca roku obrotowego 2022/2023 spółka planuje wydatki inwestycyjne na poziomie 1.000 tys. zł.
37 sklepów Intersport w Polsce
Spółka Intersport działa na rozwijającym się w Polsce rynku handlu detalicznego artykułami sportowymi. Obecnie firma realizuje sprzedaż produktów poprzez 37 sklepów własnych zlokalizowanych w 23 aglomeracjach miejskich, o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 33 689 mkw., a także poprzez sklep internetowy pod adresem www.intersport.pl oraz sprzedaż internetową w innych kanałach e-commerce