W tym roku na inwestycje wydamy między 350 a 400 mln euro, to więcej niż rok temu – powiedział dla PAP Biznes Mat Ankers, p.o. dyrektora finansowego Pepco Group.
Grupa Pepco zapowiada wzrost nakładów inwestycyjnych. W roku obrotowym 2022 nakłady inwestycyjne wyniosły 225 mln euro i były 73 mln euro wyższe niż w roku obrotowym 2021. Otwartych zostało 516 nowych sklepów, a zmodernizowano 727 salonów. W planach jest dalszy rozwój.
– W ubiegłym roku otworzyliśmy rekordową liczbę sklepów, w tym roku chcemy otworzyć ich jeszcze więcej – co najmniej 550 – powiedział Mat Ankers. – Planujemy modernizację 2,5 tys. sklepów Pepco w ciągu kilku lat, z czego ok. 800 w tym roku. To – naszym zdaniem – największy program modernizacji sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej. Klienci zauważają różnicę, pozyskujemy też wielu nowych klientów, obserwujemy poprawę wyników sprzedażowych
Zwiększenie udziałów w rynku
Według wstępnych wyników Pepco Group miało w roku obrotowym zakończonym 30 września 2022 r. 4.823 mln euro przychodów (wzrost o 17 proc. rdr) i 731 mln euro bazowej EBITDA (wzrost o 13 proc. rdr, o 14,3 proc. przy stałym kursie walutowym).
Pomimo trudnych warunków makroekonomicznych, Grupa ma przekonanie, że będzie w stanie powiększać swoje udziały w rynku oraz obecność marki w całej Europie.
– Podtrzymujemy nasze prognozy na rok obrotowy 2023, czyli osiągnięcie kilkunastoprocentowego wzrostu EBITDA przy stałych kursach wymiany, o ile nie wystąpi dalsze istotne pogorszenie warunków makroekonomicznych. Oczekujemy, że przychody będą dalej rosnąć w tempie od kilkunastu do wysokich kilkunastu procent, w efekcie przyspieszonego rozwoju sieci sklepów oraz wzrostu przychodów LFL w istniejącej sieci wspieranego programem modernizacji sklepów. W długoterminowej perspektywie przyspieszymy realizację naszej strategii, osiągając EBITDA na poziomie 1 mld EUR według MSR 17 w okresie krótszym niż 5 lat, czyli przed terminem wskazanym w momencie naszego IPO w maju 2021 r. – informuje Pepco Group.