Grupa CCC zanotowała w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23 64,9 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 12,2 mln zł zysku netto w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym czasie przychody grupy wyniosły 2,42 mld zł wobec 2,06 mld zł rok wcześniej – poinformowała spółka w raporcie.
Zysk Grupy CCC na działalności operacyjnej wyniósł w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23 24 mln zł wobec 73,5 mln zł zysku przed rokiem.
Wzrost przychodów ze sprzedaży rok do roku nastąpił głównie za sprawą rozwoju modelu omnichannelowego w grupie, rozwoju segmentu HalfPrice, jak i rozszerzenia dostępnego asortymentu. Grupa podtrzymała dotychczasowe założenia dotyczące sprzedaży całorocznej w bieżącym roku obrotowym na poziomie 9-9,2 mld zł.
Czynniki wpływające na wyniki
Narastająco, po trzech kwartałach 2022/23 grupa CCC ma 317,8 mln zł straty netto jednostki dominującej, 1,2 mln zł straty operacyjnej i 6,68 mld zł przychodów, co oznacza wzrost 21,3 proc. rdr.
Jak podano w raporcie – na pogorszenie wyniku z działalności operacyjnej wpłynęły przede wszystkim: wyższe koszty operacyjne oraz strata z tytułu różnic kursowych od pozycji innych niż zadłużenie, które zostały częściowo skompensowane wyższą wartością przychodów ze sprzedaży oraz wyższą marżą brutto (+1,3 p.p.).
W okresie 9 miesięcy 2022 roku Grupa CCC odnotowała wzrost przychodów z działalności detalicznej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 21,5 proc. (526,5 mln PLN). W trzecim kwartale 2022 r. przychody te wzrosły rdr o 15,7 proc.(154,5 mln PLN).
Digital idzie w górę
Przychody w kanale digital w okresie 9 miesięcy 2022 r. wzrosły rdr o 27,7 proc., a w trzecim kwartale 2022 r. wzrost przychodów rdr wyniósł 29 proc.
W raporcie napisano, że głównymi katalizatorami wzrostu przychodów Grupy w ciągu najbliższych lat będzie dynamiczny rozwój segmentu offprice (planowane otwarcie łącznie 250 sklepów HalfPrice do 2025 roku) oraz dalsze skalowanie działalności Grupy Modivo (m.in. uruchomienie marketplace oraz zwiększenie udziału zagranicy w przychodach).
Największym rynkiem sprzedaży detalicznej wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w 2022 r. wyniósł 63,9 proc.
Spółka poinformowała też, że w czwartym kwartale 2022 roku oraz w pierwszym kwartale 2023 r. będą kontynuowane rozmowy z bankami w sprawie przedłużenia terminów finansowania gdzie terminy wymagalności przypadają na pierwsze półrocze 2023 r.