Dokładne poznanie profili, preferencji i ścieżek zakupowych klientów to marzenie każdego właściciela i zarządcy obiektu handlowego. W czasach, gdy świat realny przenika się z przestrzenią online, uzyskanie i przeanalizowanie takich informacji wymaga wykorzystania innowacyjnych technologii – taką technologią jest adQuery. Kampania przeprowadzona przez Agencję Mobehave na zlecenie sieci outletów FACTORY, potwierdziła skuteczność tego rozwiązania.
Samo zbadanie skuteczności kampanii internetowej nie stanowi dzisiaj większego wyzwania. Co innego, jeżeli chcemy sprawdzić, w jaki sposób akcja online przekłada się na realny footfall we wskazanej lokalizacji. Odpowiedzią Grupy Open Mobi na powyższą potrzebę jest autorska technologia adQuery, która umożliwiła przeprowadzenie kampanii produktowej z raportem footfall w oparciu o targetowanie niedostępne dla żadnej innej platformy.
Innowacyjna technologia na miarę potrzeb
AdQuery posiada własny, niezależny od plików cookies, identyfikator reklamowy QID, który jest jednym z niewielu certyfikowanych identyfikatorów na świecie. Pozwala on na precyzyjne emitowanie kampanii, wykorzystując dedykowane segmenty, tagi oraz słowa kluczowe. Wszystkie kampanie realizowane są z gwarancją Brand Safety zapewniając obecność marki tylko i wyłącznie w bezpiecznym dla niej otoczeniu.
– Precyzyjnie targetowane kampanie online wykorzystujące najnowocześniejsze technologie są bardzo skutecznym narzędziem, które pomaga w osiąganiu celów marketingowych i biznesowych. Prowadząc kampanie dla naszych partnerów realizujemy nie tylko założone cele, ale również dostarczamy wartościowe dane o użytkownikach w postaci raportu footfall. Raport footfall to analiza preferencji klientów w kanałach online i offline. Powstaje w oparciu o naszą unikatową technologię adQuery na bazie danych first party. Celem kampanii produktowej z raportem footfall jest przeanalizowanie ścieżki konwersji od momentu wyświetlenia kreacji, przez przejście na wskazany landing page, po realne pojawienie się użytkownika w badanej lokalizacji handlowej – mówi Elżbieta Pawlowski, Business Development Director z Agencji Mobehave należącej do Grupy Open Mobi.
Zastosowanie w kampanii
W okresie lipiec-sierpień 2022 Agencja Mobehave zrealizowała jednocześnie kampanię online dla 5 centrów outletowych FACTORY zarządzanych przez NEINVER. Dla każdej lokalizacji zostały założone strefy geo, a każde z centrów otrzymało osobny dedykowany raport. Dane były zbierane i analizowane przez 8 tygodni trwania kampanii oraz 2 tygodnie po ich zakończeniu.
Podczas działań zostało wyodrębnionych i zbudowanych kilka kluczowych segmentów adQuery wpływających na generowanie ruchu online i offline. Platforma pozwoliła także na zbadanie, w jakie dni i w jakich godzinach klienci widzący komunikat reklamowy, najczęściej odwiedzali daną lokalizację, a także ile czasu w niej spędzili. Dzięki zastosowaniu precyzyjnej geolokalizacji można było również zidentyfikować, w jakim promieniu od danego obiektu znajdowali się aktywni klienci.
– Zebrane dane dały nam precyzyjną wiedzę o zachowaniu naszych klientów – od oddziaływania reklamowego w internecie po wizytę w centrum. Dowiedzieliśmy się, jaka liczba osób widzących komunikat reklamowy konkretnej kampanii, później odwiedziła nasze outlety, po jakim czasie od zobaczenia reklamy pojawili się na miejscu, a także ile razy podczas trwania kampanii przyszli do nas na zakupy. Przeanalizowaliśmy też dynamikę budowania realnego footfallu na poszczególnych etapach kampanii w odniesieniu do zmiany kreacji i doboru formatów – mówi Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER.
W kampanii wykorzystano innowacyjne formaty reklamowe dostępne wyłącznie w technologii adQuery. Akcja przez cały czas realizacji notowała bardzo wysoki wskaźnik CTR (powyżej 9 proc.) oraz bardzo wysoki Viewability (ponad 83 proc.).
– Kampania produktowa z raportem footfall wskazała nam preferencje klientów w kanałach online i offline. Dowiedzieliśmy się więcej o ich zwyczajach zakupowych i reakcjach na poszczegóne treści reklamowe. To bardzo dobra droga do tworzenia komunikacji adekwatnej do potrzeb i oczekiwań odbiorców, a tym samym zwiększenia efektywności działań reklamowych centrów i poszczególnych marek. Dzięki wiedzy pozyskanej z analiz minimalizujemy też sytuacje, gdy atakujemy odbiorców treściami, którymi nie są zainteresowani – dodaje Natalia Wiśniewska.
Dane zebrane podczas kampanii w technologii adQuery wykorzystane zostaną przy planowaniu kolejnych akcji online, pozwolą precyzyjnie dobrać grupy odbiorców, poznać zachowania aktywnych klientów, a także ułatwią opracowanie i rozbudowywanie person.