Przy okazji publikacji wyników za trzeci kwartał zarząd spółki VRG przedstawił cele na 2023 rok. Zapowiada uzyskanie lepszych wyników r/r, kontynuację wzrostu w obu segmentach, wzrost marży brutto w warunkach wysokiej inflacji oraz zachowanie bezpiecznej sytuacji finansowej.
– Naszą główną ambicją i założeniem na 2022 rok, ale i rok kolejny, jest uzyskanie lepszych wyników rok do roku oraz kontynuacja wzrostu przychodów w obu segmentach. Niepewna sytuacja rynkowa wymaga od nas ciągłego monitorowania wyników sprzedażowych i marżowych wszystkich marek. W zależności od okoliczności zarząd będzie elastycznie dostosowywał działania do sytuacji rynkowej – podkreśla Janusz Płocica, prezes zarządu VRG.
Rozwój sieci sklepów
Na 2023 rok VRG zapowiedziało również dalsze inwestycje w rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej. Grupa planuje dalsze wprowadzanie do sieci zmienionych konceptów salonów w markach Vistula i Wólczanka, operujących na większych powierzchniach i umożliwiających atrakcyjną ekspozycję coraz szerszego asortymentu marek. W segmencie jubilerskim otwierane będą nowe lokalizacje dla salonów własnych i franczyzowych. W przyszłym roku powierzchnia handlowa całej Grupy powinna wzrosnąć o ok. 4 proc. r/r.
W ramach realizacji strategii omnichannel spółka zwiększa możliwości realizowania dostaw i zwrotów (włącznie z dostawą ekspresową) oraz rozwija funkcjonalności stron i aplikacji sprzedażowych poprzez wprowadzenie bardziej intuicyjnych i narzędzi. Spółka pracuje także nad programowaniem własnych rozwiązań, umożliwiających interaktywne dopasowanie rozmiarów w e-sklepach marek. Kontynuowana będzie również współpraca z Zalando.
Planowane na 2023 rok wydatki inwestycyjne Grupy VRG to ok. 42 mln zł.
VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r.
Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim).