Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami Primark rozpoczął testy usługi click and collect. To spowodowało czasowe przeciążenie strony internetowej.
Primark zapewnia, że “pracuje ciężko, aby rozwiązać ten problem, tak żeby każdy mógł łatwo uzyskać dostęp do serwisu i przeglądać ofertę online.”.
Primark ostrożnie wchodzi w świat e-commerce
Nowa usługa testowana będzie w wybranych 25 sklepach na terenie północno-zachodniej Anglii. W ramach click and collect zamówić będzie można, przynajmniej na razie, tylko ograniczony asortyment – czyli produkty dla dzieci. Nowa inicjatywa to próba odrobienia strat po okresie pandemicznym. Z powodu czasowego zamknięcia sklepów Primark stracił w tym okresie przeszło 1 mld funtów na obrotach. Władze Primarka podkreślają jednak, że na razie nie mają w planach wprowadzenia pełnej usługi e-commerce, czyli również możliwości dostarczania e-zakupów do domów klientów.
– Jesteśmy wielkimi zwolennikami sprzedaży stacjonarnej. Wierzymy w potencjał sklepów i lokalizacji przy ulicach. Dlatego w naszym mniemaniu opcja click and collect idealnie wpisuje się w naszą strategię – powiedział w rozmowie z BBC Paul Marchant, szef Primarka.
Rozwój sieci stacjonarnej
Sieć Primark liczy obecnie ponad 400 sklepów i działa na 14 rynkach. Cel na najbliższe lata zakłada rozwój sieci do 530 sklepów. Najwięcej sklepów powstanie na najważniejszych z punktu widzenia Primarku rynkach: w USA, Francji, Włoszech i na półwyspie iberyjskim.
Primark od niedawna prowadzi także ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej otwierając sklepy w Polsce, Czechach i Słowenii. Pierwszy sklep w Rumunii planowany jest na 2022 rok. Obecnie sieć posiada w Polsce trzy sklepy – w Warszawie (Galeria Młociny), Poznaniu (Posnania) i Krakowie (Bonarka City Center). Do końca 2023 r. będzie ich co najmniej 6.
Kolejne sklepy pojawią się w Katowicach (Silesia City Center), Wrocławiu (Magnolia Park), oraz Łodzi (Manufaktura).