W III kwartale 2022 roku Zalando zanotowało wzrost wolumenu sprzedaży brutto (GMV) o 7,1 proc. Przychody wzrosły w tym okresie o 2,9 proc., a skorygowany EBIT urósł do 13,5 mln euro.
W trzecim kwartale liczba aktywnych klientów Zalando w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła o 8 proc., przekraczając po raz pierwszy 50 milionów. Program lojalnościowy Zalando – Plus – prawie potroił liczbę swoich członków. Spółka podjęła skuteczne działania w celu zwiększenia rentowności, które przyczyniły się do poprawy wyników i złagodzenia wpływu pogorszenia się nastrojów konsumenckich.
– Jestem dumny, że docieramy już do 50 milionów aktywnych klientów, a także z coraz bliższych relacji z nimi – komentuje Robert Gentz, co-CEO w Zalando. – Czasy są trudne i wymagają rozważnych decyzji. Zależy nam jednak na dalszej poprawie rentowności. Będziemy koncentrować się także na strategicznych inicjatywach, których celem jest inspirowanie naszych klientów – dodaje.
Poprawa rentowności jednym z priorytetów
Na poprawę rentowności wpłynęło m.in. wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia. To podwyższyło wartość koszyka zakupowego (w innym przypadku klienci muszą płacić za dostawę). Tym samym Zalando potwierdza całoroczną prognozę i oczekuje wyników w dolnej części zakresu.
– Chociaż ciężko jest jednoznacznie powiedzieć, jak będą wyglądały wydatki konsumentów w ostatnim kwartale, ciężko pracujemy nad realizacją naszych strategicznych priorytetów i osiągnięciu zakładanych wyników finansowych – uzupełnia Sandra Dembeck, CFO Zalando.
Współpraca Zalando z Nike
Zalando oraz Nike zrobiły kolejny krok w kierunku umacniania strategicznego partnerstwa, pogłębiając i wzmacniając wieloletnie relacje obu marek. Współpraca łączy doświadczenie i wiedzę z zakresu e-commerce, którymi dysponuje Zalando, z najlepszym w swojej klasie asortymentem obuwia i odzieży Nike, projektowanym, by wspierać konsumentów we włączaniu sportu do codziennych nawyków.
Łącząc swoje konto Nike z profilem Zalando, klienci w Polsce, a także w Niemczech, Austrii, Holandii, Francji, Belgii, Danii, Szwecji, Finlandii i Włoszech, uzyskają dostęp do limitowanego asortymentu. Pozwoli im to na zakup rozszerzonej oferty obuwia i odzieży Nike bezpośrednio na platformie Zalando.