Sieć Netto zapowiada wzmocnienie pozycji na rynku i zwiększenie rozpoznawalności, pomimo trudnej sytuacji dla branży. Na przyszły rok zaplanowane jest otwarcie 20-25 sklepów.
– Nie mam wątpliwości, że przyszły rok będzie trudniejszy dla branży handlowej i dla naszej sieci niż ten rok. Jest dużo sygnałów, które o tym świadczą. Inflacja będzie nadal wysoka, konsumentów może dotknąć już kryzys. Naszym celem jest jednak umocnienie naszej pozycji, zwiększenie udziałów rynkowych, poprawa asortymentu, zwiększenie rozpoznawalności sieci, lepsze promocje dla klientów – powiedział PAP Biznes dyrektor generalny Hugo Mesquita.
Jak podkreśla, w sklepach Netto inflacja cen produktów jest niższa niż wynika z danych GUS. – Staramy się bronić naszych klientów przed inflacją, opóźniać podwyżki cen. Chcemy być jak najtańszą siecią. Mamy ambicję, by nie mieć wyższych cen niż lider na rynku, czyli Biedronka, a w niektórych kategoriach mieć ceny niższe. Mamy dobre relacje z dostawcami i rozumiemy, że w niektórych przypadkach duży wpływ na wzrost cen produktów mają rosnące ceny surowców, ale naszą misją jest, by w obecnej sytuacji, w trosce o klientów, unikać nieuzasadnionego podnoszenia marż przez dostawców. Negocjacje bywają teraz trudniejsze niż wcześniej. Ważne, by wszyscy rozumieli, że to jest trudny czas przede wszystkim dla konsumenta. Firmy mogą kończyć działalność z powodu wysokich kosztów, ludzie mogą tracić pracę. Najbliższe miesiące mogą być trudne – powiedział PAP Hugo Mesquita.
Rebranding i nowe otwarcia
Netto to sieć handlowa, która w ciągu 27 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma w Polsce blisko 650 sklepów i 5 centrów dystrybucyjnych, zatrudnia ponad 9 tys. osób.
W 2020 roku Salling Group podpisał umowę kupna polskiej części biznesu Tesco. Z końcem marca tego roku zakończono przejęcie większości sklepów Tesco na placówki Netto. – Zostało jeszcze 6-8 sklepów, które przejdą rebranding. Sieć powiększyła się w wyniku przejęcia o prawie 250 sklepów – powiedział PAP dyrektor generalny Netto Polska.
Grupa planuje dalszy rozwój na terenie Polski, dlatego zapowiada otwarcie 20-25 sklepów w 2023 roku. Dalsza dynamika otwarć będzie uzależniona od sytuacji na rynku. Grupa zainteresowana jest ekspansją zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych. Nie zamyka się na żadne lokalizacje. Nie wyklucza także kolejnych przejęć.