Otwieramy rocznie ponad 1000 sklepów i to tempo chcemy utrzymać w kolejnych latach. Jeszcze w tym roku uruchomimy sklep nr 9 tys., a w przyszłym – na 25-rocznicę naszej obecności na rynku – przekroczymy 10 tys. lokalizacji w całej Polsce. Chcemy być wszędzie tam, gdzie są nasi klienci – powiedział redakcji OmnichannelNews.pl Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.
– Mamy szerokie portfolio formatów, które możemy dopasować pod konkretną lokalizację. Dosłownie kilka tygodni temu uruchomiliśmy pierwszy sklep w formacie Eko Smart. Stale rozwijamy nasz innowacyjny projekt Żabka Nano. Obecnie mamy 50 sklepów bezobsługowych, co czyni nas największą siecią autonomicznych sklepów nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Żabki Nano można znaleźć m.in. w biurowcach, w formacie store in store, przy naszych centrach logistycznych, generalnie w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi lokalizacji jesteśmy w stanie sprawdzić i ocenić, gdzie najlepiej sprawdza się ten format. I w takich miejscach będziemy go rozwijać – wyjaśnia Adam Manikowski.
Nowy format wysp handlowych
– Wprowadziliśmy również nowy koncept wysp w galeriach handlowych. To oferta skierowana do centrów handlowych czy parków convenience. Obecnie w całym kraju mamy ich już ponad 90 – 22 w galeriach i ponad 70 w parkach handlowych. To elastyczny format, który możemy dopasować pod względem wielkości i kształtu pod wymogi konkretnego obiektu – podkreśla Adam Manikowski.