Jak wynika z badań, coraz więcej osób zwraca uwagę na swoje codzienne nawyki mające wpływ na środowisko – obecnie aż 86 proc. Polaków korzysta z toreb na zakupy wielorazowego użytku. W odpowiedzi na ten trend Kaufland robi kolejny krok w kierunku strategii dotyczącej redukcji zużycia tworzyw sztucznych REset Plastic, wprowadzając do oferty materiałowe woreczki wielokrotnego użytku na pieczywo.
Klienci sklepów Kaufland z całej Polski mogą zaopatrzyć się w woreczki wielokrotnego użytku do przechowywania pieczywa. Zostały one wykonane w 100 proc. z materiału pochodzącego z recyklingu, co potwierdza certyfikat GRS – Global Recycled Standard. Woreczki posiadają praktyczne, ściągane sznurkiem wykończenie, a także okienko, przez które sprzedawca może zobaczyć, jakie dokładnie produkty się w nim znajdują. Można je prać i wielokrotnie wykorzystywać. Woreczki nadają się także do recyklingu. Koszt pojedynczego woreczka wynosi 7,99 zł. W asortymencie sklepów Kaufland od kilku lat znajduje się również woreczek wielokrotnego użytku przeznaczony na owoce i warzywa.
Wprowadzenie nowego produktu, który pozwoli zredukować zużycie papierowych oraz plastikowych toreb przeznaczonych do pakowania wyrobów piekarniczych, jest jednym z działań sieci Kaufland w ramach strategii Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20 proc., a 100 proc. opakowań marek własnych będzie w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu.
O Kaufland
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 tys. pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 tys. pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.