Prologis znacząco rozszerza swoją ofertę magazynów miejskich w Europie – aż o ponad milion metrów kwadratowych powierzchni logistycznej. Na rzecz swojego otwartego funduszu PELF spółka kupiła od operatora ostatniej mili – firmy Crossbay. 128 budynków i 6 inwestycji w trakcie budowy, w doskonale położonych lokalizacjach miejskich.
Transakcja, przeprowadzona w ramach strategii inwestycyjnej Prologis, odpowiada na kluczowe potrzeby klientów związane z wysokiej jakości nieruchomościami plombowymi w wysoce zurbanizowanych lokalizacjach. Ta inwestycja pomoże zwiększyć skalę działalności firmy i poszerzyć jej ofertę dla europejskich klientów.
Transakcja dotyczy ponad 1 milion metrów kwadratowych dodanych do portfolio firmy w Europie. Jej wartość to 1,585 miliarda Euro. W 85 proc. transakcja obejmuje obszary miejskie; składa się ze 128 obiektów i 6 inwestycji w trakcie budowy, w siedmiu krajach europejskich, o łącznej powierzchni 1,14 miliona metrów kwadratowych.
– Ta transakcja pokazuje, że nieustannie jesteśmy w stanie oferować naszym klientom wysokiej jakości lokalizacje logistyczne na terenach miejskich. W pobliżu gęsto zaludnionych obszarów kreujemy możliwości, które wykraczają poza same nieruchomości i przyczyniają się do rozwoju naszych klientów – mówi Ben Bannatyne, President, Prologis na Europę. – Wraz z ciągłym rozwojem handlu elektronicznego lokalizacje przy ośrodkach o wysokiej populacji stają się coraz ważniejsze dla klientów – dodaje.
Kluczowe lokalizacje
Wszystkie nieruchomości i inwestycje znajdują się w obrębie lub w pobliżu głównych aglomeracji w krajach europejskich: Włochy (Rzym i Mediolan); Holandia (Amsterdam i Rotterdam); Hiszpania (Madryt i Barcelona);
Niemcy (Norymberga i Berlin); Francja (Paryż); Belgia (Bruksela); Polska (Łódź).
Około 85 proc. zakupionych obiektów, w ciągu 30 minut, może obsłużyć obszar zamieszkały przez ponad milion osób. A dzięki 95 proc. zajętości nowych inwestycji, baza klientów Prologis na pewno się powiększy. Już wkrótce rozpoczniemy współpracę z ponad 110 nowymi klientami. Wysokiej jakości budynki staną się jeszcze atrakcyjniejsze dzięki unikalnym projektom Prologis takich jak platforma Prologis Essentials czy PARKlife™.
Strategia zorientowana na klienta i skupiona na terenach miejskich
W miarę dalszego rozwoju handlu elektronicznego, zwiększającego się zaludnienia miast i zmieniających się po pandemii COVID-19 oczekiwań konsumentów, logistyka miejska ma coraz większy wpływ na wybór lokalizacji magazynu. Coraz większe znaczenie dla naszych klientów mają obiekty miejskie zdolne do obsługi gęstych skupisk ludności.
– Preferencje i zachowania zakupowe konsumentów zmieniają się. Rozwój logistyki, który nastąpił w związku z pandemią, dał nam wyjątkową możliwość wglądu w potrzeby magazynowe za 5-10 lat – mówi Joseph Ghazal, Chief Investment Officer w Prologis na Europę.
– Globalna skala naszej działalności oraz głęboka wiedza na temat uwarunkowań lokalnych, pozwalają nam ze spokojem przeprowadzać tak duże i znaczące transakcje. Nasze zespoły w całej Europie pracują wspólnie nad rozwojem trwałych relacji ze wszystkimi naszymi partnerami i skutecznie przewidują potrzeby naszych klientów. Koncentrujemy się na ich satysfakcji i uwzględniamy wyzwania, przed którymi stają, a także ich problemy. Kwestie te są głęboko osadzone w naszej strategii inwestycyjnej, wybiegającej w przyszłość – informuje Prologis.