Sieć Drogeryjna Jawa oficjalnie otworzyła swój pierwszy sklep internetowy www.drogeriejawa.pl
Drogerie Jawa to polska sieć drogeryjna posiadająca 70 sklepów własnych z szerokim asortymentem drogeryjnym. Firma w przeciągu kilku miesięcy stawia na rozszerzenie dotychczasowej oferty w sklepie internetowym o nowe marki dostępne dla klientów wyłącznie online.
– Otwarcie sklepu internetowego to bardzo ważne przedsięwzięcie w rozwoju sieci Drogerii Jawa. Prace nad e-sklepem trwały ponad rok. Bardzo nam zależało, aby strona była prokonsumencka, stawiamy przede wszystkim na łatwą i przejrzystą nawigację w sklepie, która umożliwi szybkie wyszukiwanie produktów – mówi Wojciech Radliński, Prezes zarządu spółki Jawa. – Sklep internetowy sprawi, że klienci z całej Polski będą mieć szansę poznać Jawę i dokonać w niej zakupów w atrakcyjnych cenach. Teraz śmiało możemy powiedzieć, że Drogerie Jawa są #JeszczeBliżejCiebie – dodaje Radliński.
Otwarcie na nowych klientów
Wraz z uruchomieniem sklepu internetowego, Drogerie Jawa przestaną być tylko lokalnymi drogeriami mniejszych i średnich miejscowości a staną się siecią z ogólnopolskim zasięgiem, co mocno wpłynie na plany i zasięgi komunikacji marketingowej oraz znacząco poprawi świadomość marki wśród klientów w całej Polsce. Jest to także szansa dla producentów na wzrost ich sprzedaży poprzez wdrożenie do sklepu online oferty, na którą do obecnej chwili nie było miejsca na ograniczonej powierzchni sklepów stacjonarnych. To jednak nie koniec, firma planuje dalej się rozwijać i zaskakiwać swoich klientów kolejnymi rozwiązaniami technologicznymi w zakresie segmentu ecommerce.
Firma podpisała umowę z firmą Inpost. Klienci dokonując zamówień będą mogli odebrać je we wszystkich paczkomatach na terenie Polski należących do Inpostu lub zdecydować się na dostawę kurierem pod wskazany adres. Firma oferuje bezpłatną dostawę od zamówień powyżej 49,99zł. Zwrotów można dokonać w ciągu 14 dni wypełniając standardowy formularz i odsyłając przesyłkę na podany adres.
Potencjał rynku e-commerce
Zgodnie z danymi z raportu Gemius E-commerce przeprowadzonego w Polsce z 2021 roku wynika, że aż 75 proc. internautów kupuje w polskich e-sklepach a jedynie 32 proc. korzysta z zagranicznych platform zakupowych. Kupujący najwięcej wydają na obuwie i odzież, akcesoria i dodatki ok 190 zł miesięcznie, natomiast na kosmetyki i perfumy kupowane online jest to kwota na poziomie 130zł/miesięcznie. Z raportu dowiadujemy się także że 3 główne czynniki, które wpływają na wybór danego e-sklepu to przede wszystkim atrakcyjna cena sprzedawanego produktu, niskie koszty dostawy przesyłki a także pozytywne wcześniejsze doświadczenia związane z marką czy też zakupami na danej platformie zakupowej.
Z danych wynika, że w polskim Google mamy aż 87 489 sklepów internetowych (dane z XII 2021r). Najpopularniejsze kategorie to „Dom i ogród” oraz „Moda i Styl (w tym Uroda)”. Wśród sklepów internetowych w Polsce przeważają młode sklepy, które mają nie więcej niż 5 lat – grupa ta stanowi ponad 43 proc. wszystkich sklepów internetowych w polskim Google.