Da Grasso, franczyzowa sieć pizzerii, zmienia właściciela. Orkla podpisała umowę nabycia 74 proc. udziałów. Cena zakupu nie została ujawniona.
Sprzedaż konsumencka sieci w 2021 r. wyniosła 53 mln EUR, co odpowiada około 530 mln NOK. Da Grasso odnotował w tym czasie obroty w wysokości 13,6 mln EUR (136 mln NOK), a znormalizowana EBITDA wyniosła 2,5 mln EUR (25 mln NOK).
193 lokale Da Grasso w 135 miastach
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce, stworzona w 1996 roku od Przyjaciół dla Przyjaciół. Obecnie na terenie kraju działają 193 lokale Da Grasso w 135 miastach. Oferta franczyzy Da Grasso to przejrzysta strategia marketingu oraz rozpoznawalnej marki. Czynnikiem wyróżniającym Da Grasso jest unikalny system franczyzowy, zapewniający kompleksowe wsparcie partnerów biznesowych poprzez Centralny System Zakupów, wspólne działania marketingowe, a także wsparcie Opiekuna Franczyzobiorcy, który towarzyszy każdemu od momentu pierwszego kontaktu z siecią.
Połączenie Da Grasso z siecią Orkli sprawi, że powstanie sieć 860 pizzerii franczyzowych w Finlandii, krajach Beneluksu, Niemczech i Polsce.