Spółka deweloperska TUF RE, działająca w sektorze parków handlowych, przekształca swoją strukturę. Nowy rozdział zaczyna pod nazwą Refield. Zmiana pozwoli firmie zwiększyć skalę biznesu, pozyskać kolejnych partnerów i przyspieszyć działania deweloperskie.
Powstanie nowej struktury jest odpowiedzią na szybki wzrost działalności spółki. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom możliwa będzie m.in. dynamiczna reakcja na popyt ze strony inwestorów zainteresowanych zakupem parków handlowych. – Doszliśmy do momentu, w którym realizujemy równolegle kilkanaście projektów na różnych etapach zaawansowania. Tempo naszego rozwoju wymagało od nas budowy podmiotu o dużo większych niż dotychczas możliwościach operacyjnych i potencjale finansowym. Refield jest skrojony pod wymagania naszych klientów, wydłużającą się listę projektów i tempo ich realizacji. Zastępujemy zatem TUF RE nową, dużo bardziej wydajną i zwinną strukturą, zachowując jednocześnie track record i wszystkie projekty, nad którymi pracowaliśmy pod starym szyldem – tłumaczy Fabian Eryk Barbarowicz, współzałożyciel TUF RE i obecny prezes zarządu Refield.
Wprowadzone zmiany nie ograniczają się jedynie do rebrandingu spółki, a ich zakres jest dość znaczny. – Do tej pory współpracowaliśmy głównie z jednym inwestorem finansującym, a teraz wychodzimy szerzej na rynek, by wykorzystać okazje współdziałania także z innymi podmiotami, które się do nas zgłaszają i są zainteresowane realizacją wspólnych projektów – dodaje prezes zarządu Refield.
Projekty handlowe od podstaw
Nowa nazwa nawiązuje do korzeni spółki, czyli budowy projektów handlowych od podstaw. Refield to połączenie dwóch funkcjonujących w branży nieruchomości określeń: real estate oraz field. W języku mówionym nazwa może się także kojarzyć z angielskim słowem „refilled” oznaczającym uzupełniony, ponownie napełniony. – To doskonale koresponduje z naszą strategią realizacji Pasaży w lokalizacjach, które ich najbardziej potrzebują i dostarczanie wygodnych rozwiązań handlowych w miejscach z potencjałem – komentuje Fabian Eryk Barbarowicz. Firma zmieniła również identyfikację wizualną, która nie obejmie jedynie nazewnictwa parków handlowych budowanych przez Refield do tej pory i w przyszłości. Nadal będą one powstawać jako Pasaże z dodatkiem nazwy miejscowości, jak np. Pasaż Kępiński.
Zgodnie z zapowiedziami zwiększenia skali biznesu do roku 2025 firma planuje budowę obiektów o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej blisko 100 tys. mkw. Obecnie Refield realizuje Pasaż Kępiński (12 tys. mkw. GLA) oraz projekt w Grodzisku Wielkopolskim (6,5 tys. mkw. GLA). Trwa także komercjalizacja drugiego etapu parku handlowego w Lidzbarku Warmińskim, który powiększy się o dodatkowe 4 tys. mkw. GLA i restaurację drive-thru. Ponadto toczy się proces wynajmu największego projektu spółki – Pasażu Ciechanowskiego (13 tys. mkw. GLA) wraz z marketem budowlanym o powierzchni 7tys. mkw. GLA. Firma rusza także z działaniami na Podkarpaciu, gdzie zrealizuje dwa duże parki handlowe na ponad 20tys. mkw. GLA.
Refield to jeden z najbardziej aktywnych graczy deweloperskich w sektorze parków handlowych realizowanych w modelu wybuduj-wynajmij-sprzedaj. Pierwsze projekty firmy powstały w Chełmnie, Lidzbarku Warmińskim i Golubiu-Dobrzyniu. Wszystkie zostały wynajęte i sprzedane. Wśród klientów firmy są aktywne fundusze nieruchomościowe, takie jak LCP Properties czy Falcon Investment Management. Założycielem Refieldu jest Fabian Eryk Barbarowicz – współtwórca TUF RE.