Multibrandowe platformy w ostatnim czasie odnotowały mocne wzrosty. Jednym z wielu czynników, które przyspieszyły zachodzące już procesy, takie jak zwiększanie się popularności e-commerce, była pandemia. Podczas lockdownów wiele osób po raz pierwszy spróbowało zakupów w sieci, uznając je za bardzo wygodne. Odzwierciedla to liczba prawie 10 milionów nowych klientów, którzy dołączyli do Zalando w minionym roku – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.
Nie jest to jednak chwilowa tendencja, ale trend, który będzie nam już towarzyszył na stałe, ponieważ widzimy, że użytkownicy angażują się w korzystanie z naszej platformy częściej niż kiedykolwiek. Mając to wszystko na uwadze, wielu sprzedawców zauważyło, że aby sprostać oczekiwaniom klientów należy włączyć obecność na marketplace do strategii omnichannel.
Granice pomiędzy sprzedażą online i offline coraz bardziej się rozmywają, a my w Zalando wierzymy w połączenie obu tych światów na naszej platformie. Jest to rozwiązanie korzystne dla wszystkich: partnerzy są w stanie skutecznie dotrzeć do ponad 49 milionów nowych klientów, do tego w łatwy i oszczędny sposób, klienci zaś zyskują szerszy asortyment i możliwość kupowania produktów wielu marek w jednym miejscu, a Zalando poszerza swoją ofertę, aby dać swoim klientom możliwość zakupu preferowanych przez nich produktów.
Ponad 49 mln klientów
Zalando oferuje każdemu z partnerów, bez względu na wielkość, bezpośredni dostęp do ponad 49 milionów klientów na 25 rynkach w Europie. Współpracować z nami można na trzy sposoby:
• model wholesale, w którym kupujemy asortyment od marki i sprzedajemy go bezpośrednio klientom,
• Connected Retail, który łączy sklepy stacjonarne z platformą Zalando,
• Partner Program pozwalający na bezpośrednie połączenie z Zalando i rozpoczęcie międzynarodowej sprzedaży.
Zarówno w Connected Retail, jak i w Partner Program sprzedawcy cały czas mają pełną kontrolę nad cenami artykułów, doborem sprzedawanego asortymentu czy ilością realizowanych zamówień. Dzięki naszej ofercie profesjonalnych usług logistycznych, dostępnych jako część Connected Network, całość logistyki zamówień w ramach Partner Program może (ale nie musi) być realizowana przez sieć dystrybucyjną Zalando. Program obejmuje rozwiązania w zakresie realizacji zamówień, ich transportu czy zwrotów (Zalando Fulfillment Solutions, Zalando Return Solutions czy Zalando Shipping Solutions). Ponadto w ramach Zalando Marketing Services (ZMS) dajemy partnerom indywidualne wsparcie w budowaniu biznesu, zaawansowane rozwiązania z zakresu performance marketingu, kompetencje kreatywne, a także możliwość prowadzenia targetowanych, opartych na danych, działań marketingowych.
Connected Retail
W tej chwili w ramach Connected Retail współpracuje z nami ponad 7000 sklepów na 13 rynkach, a także ponad 4000 marek sprzedawanych (międzynarodowo) przez ponad 1400 partnerów w ramach Partner Program. To pokazuje, jak duży potencjał wzrostu mają multibrandowe platformy, takie jak Zalando, a także współpracujący partnerzy.
Niezmiennie naszym głównym celem jest bycie Starting Point for Fashion w Europie – miejscem, do którego naturalnie kierują się klienci, myśląc o modzie. Chcemy to osiągnąć poprzez wzmocnienie relacji z partnerami i klientami. Dążymy do jeszcze wyższego stopnia personalizacji i lokalizacji, a technologie, z których słynie Zalando, odgrywają ważną rolę w tej strategii.
Autorem komentarza jest Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.