Pomimo silnej konkurencji na rynku marketplaców, widzimy przestrzeń do rozwoju naszego projektu. Już obecnie 3 tys. sklepów wyraziło chęć sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem platformy wszystko.pl. Liczymy że do grudnia, kiedy planowana jest premiera serwisu dla konsumentów, będzie ich jeszcze więcej – poinformował podczas spotkania z prasą Marcin Bojarski, Business Unit Director wszystko.pl.
– To jeden z największych projektów w historii naszej spółki. Rzucamy wyzwanie największym graczom na rynku marketplaców w Polsce i chcemy w perspektywie najbliższych lat zdobyć kilka proc. udziałów w tym rynku – dodał Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch i dyrektor sektora ERP.
Ważny krok w budowaniu nowej odsłony wszystko.pl
Mimo że pierwsze zakupy na odświeżonym wszystko.pl klienci zrobią prawdopodobnie w grudniu, to sprzedający w internecie już teraz przygotowują się na ten kluczowy moment, rejestrując się na platformie i przygotowując oferty. Od 10 sierpnia mogą dodawać swoje towary na portalu.
Do serwisu dołączyły już znane marki sprzedażowe z branży e-commerce, jak Neonet, który ze wszystko.pl integruje się za sprawą swojego sklepu internetowego neo24.pl, NTT System czy Action. Przy realizacji i rozwoju projektu wszystko.pl współpracuje z takimi partnerami jak Przelewy24 czy BaseLinker.
Do grona sprzedających na wszystko.pl mogą dołączyć wszyscy przedsiębiorcy, którzy prowadzą sprzedaż w internecie i posiadają działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce. To oznacza, że na platformie możliwa będzie rejestracja tylko sprawdzonych polskich firm. Dopiero po pozytywnej weryfikacji przez dedykowany system sprzedawca dostanie możliwość wystawiania produktów w serwisie.
Brak prowizji i opłat
Platforma sprzedażowa Comarchu działa wprawdzie od ponad 10 lat, ale dotychczas korzystać z niej mogli wyłącznie użytkownicy systemów do zarządzania firmą klasy ERP. Rozwijana obecnie wersja wszystko.pl jest zupełnie nowym przedsięwzięciem tworzonym w oparciu o współczesną technologię i nowoczesne funkcjonalności. Co najważniejsze, aktualna platforma przeznaczona jest dla wszystkich sprzedawców.
W związku z tym w serwisie mogą rejestrować się zarówno przedsiębiorcy posiadający oprogramowanie dla firm od Comarch ERP, jak i użytkownicy korzystający z narzędzia BaseLinker lub chcący zintegrować się przez Open API. Istnieje również możliwość ręcznego dodawania produktów czy edycji parametrów.
Serwis otwiera się szeroko na przedsiębiorców, bez względu na kategorie produktów, w których sprzedają w sieci.
– Dla wielu sprzedawców problemem są wysokie i ciągle rosnące prowizje od sprzedaży, które przyczyniają się do niższej produktywności w biznesie – przyznaje Marcin Bojarski, Business Unit Director wszystko.pl. – Comarch, obserwując trendy konsumenckie i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, planuje wejść na rynek z mocnym argumentem w postaci możliwości bezpłatnego prowadzenia sprzedaży na wszystko.pl – dodaje.
To oznacza, że sprzedający, którzy dołączą do wszystko.pl, otrzymają pakiet benefitów, m.in.:
- 0% prowizji od sprzedaży w każdej kategorii.
- Brak opłat za wystawianie produktów i utrzymanie konta.
- Brak rywalizacji ze strony operatora platformy – wszystko.pl nie planuje otwierać własnego sklepu w serwisie.
- Łatwe i wygodne integracje z profesjonalnymi narzędziami do zarządzania sprzedażą w internecie (systemy Comarch ERP, BaseLinker, Open API).
- Dedykowany zespół opiekunów klienta.
W grudniu premiera dla konsumentów
Od kilkunastu miesięcy zespół specjalistów pracuje nad nową wersją platformy wszystko.pl i wzbogaceniem serwisu o istotne funkcjonalności. Planowo premiera marketplace’u odbędzie się w grudniu, a klienci już wtedy skorzystają m.in. z intuicyjnego interfejsu czy dedykowanej aplikacji mobilnej.
– Budowa wszystko.pl jest motywowana oczekiwaniami konsumentów, którzy z roku na rok coraz więcej kupują w internecie. Comarch ze względu na bogate doświadczenie w e-commerce i nowe możliwości na rynku chce podążać za potrzebami klientów. Firma do tej pory z powodzeniem rozwijała swoje autorskie produkty z sektora e-commerce, takie jak Comarch e-Sklep, Comarch e-Sale czy systemy klasy ERP. Te narzędzia odpowiedzialne są za sprawne obsługiwanie i optymalizowanie procesów handlowych oraz efektywną sprzedaż – mówi Marcin Bojarski.
Co więcej, zaplecze technologiczne i finansowe Comarchu codziennie napędzają rozwój platformy wszystko.pl, która docelowo ma być nie tylko kompleksowym serwisem dla sprzedających i kupujących, ale też przyjaznym dla użytkownika miejscem do dokonywania transakcji.
– Widząc zaangażowanie zespołu i będąc świadomym dużego wsparcia oraz trendów w e-commerce, jestem pewien, że projekt się uda i spełni potrzeby użytkowników – twierdzi Marcin Bojarski. – Ugruntowana pozycja Comarchu zapewnia nam stały dostęp do specjalistów, wiedzy i nowoczesnych technologii.. Co więcej, już 100 tys. firm handlowych korzysta z systemów Comarch ERP, co stanowi bogatą bazę potencjalnych sprzedających, którzy mogą szybko się z nami zintegrować. Biorąc przy tym pod uwagę dynamiczny rozkwit rynku e-commerce w Polsce i fakt, że dostarczymy przedsiębiorcom bezprowizyjną platformę sprzedażową, wierzę, że osiągniemy sporo na rynku – dodaje.