Hay Galis, prezes BIG, wskazuje, iż te dwie akwizycje rozpoczynają plan rozwoju firmy w Polsce, gdzie zamierza ona stać się dominującym graczem w sektorze parków handlowych.
BIG rozszerza swoją działalność w Europie i po raz pierwszy wchodzi na polski rynek, pozyskując dwa funkcjonujące centra handlowe w Polsce o łącznej wartości 65 mln euro.
Pierwsze z nabytych centrów handlowych zlokalizowane jest w Andrychowie i ma powierzchnię najmu (GLA) ok. 23 300 mkw. oraz 100-proc. poziom wynajmu. Ma ono charakter parku handlowego, podobnie jak niektóre obiekty BIG Centers w Izraelu, Serbii i USA, a odwiedza je ok. 200 000 klientów. Park handlowy ma kilku głównych najemców, w tym supermarket LIDL i sieć marketów budowlanych Leroy Merlin, a także najemców z branży elektronicznej, modowej, sportowej, rekreacyjnej i innych.
Drugie centrum handlowe zlokalizowane jest w Lubinie i ma powierzchnię najmu (GLA) ok. 13 300 mkw. Jego otwarcie ma nastąpić we wrześniu br. Również ono jest ono wynajęte niemal w 100 proc. Lubiński obiekt ma kilku czołowych najemców, znalazły się tu też wiodące europejskie marki, w tym Carrefour, Media Expert, Sports Direct, CCC, Sinsay, Jula i inne.
Plan rozwoju
– Te transakcje odzwierciedlają plany naszej firmy dotyczące ulokowania strategicznych aktywów w Europie Wschodniej i na Bałkanach – podkreśla Hay Galis, prezes BIG. – Wejście na polski rynek jest konieczne, aby stać się znaczącym graczem rynkowym, a Polska ma duży potencjał rozwoju. Jednocześnie kontynuujemy rozwój naszej działalności w Europie Wschodniej poprzez AFI Properties, które obecnie prowadzi bardzo ożywione działania, co pokazują nowe transakcje przeprowadzone w ostatnim roku oraz aktualne projekty budowlane.