Marka Uniqlo, należąca do koncernu Fast Retailing – jednego z największych sprzedawców odzieży na świecie, szykuje się do debiutu w Polsce. FIrma poszukuje osób do zespołu, który otworzy butik Uniqlo w formacie pop-up, w jednym z warszawskich centrów handlowych.
Według informacji zawartych w ogłoszeniu, japońska marka modowa uruchomi pierwszy stacjonarny punkt sprzedaży w Warszawie na przełomie sierpnia i września.
Ponad 2 tys. sklepów Uniqlo na świecie
Firma Uniqlo została założona w 1984 roku w Hiroszimie, najpierw jako Unique Clothing Warehouse, a potem nazwę skrócono. Obecnie Uniqlo należy do Fast Retailing, trzeciego najbardziej dochodowego koncernu modowego na świecie. Za sterami firmy od samego początku stoi Tadashi Yanai – najbogatszy japoński biznesmen z majątkiem szacowanym na 16,4 miliarda dolarów. W 2013 roku trafił on na listę 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie według magazynu „Time”.
Marka Uniqlo posiada na świecie sieć złożoną z 2 tys. sklepów stacjonarnych, większość z nich – ponad 800 zlokalizowanych jest w Azji,. Firma prowadzi również sprzedaż w sklepach internetowych, w których zamówienia są przyjmowane z całego świata. Sklepy Uniqlo można znaleźć w wielu prestiżowych lokalizacjach, m.in. na głównych ulicach handlowych Paryża, Londynu i Nowego Jorku, na przykład na Fifth Avenue.