Na koniec czerwca 2022 r. Dino Polska zwiększyła rozmiary swojej sieci do 1975 placówek, wobec 1622 rok wcześniej. Ekspansji geograficznej towarzyszyło utworzenie blisko 6,3 tys. nowych miejsc pracy. Równocześnie dynamicznie rosła liczba osób dokonujących zakupów w sklepach Dino i wartość przychodów sieci.
Przychody ze sprzedaży przekroczyły 8,7 mld zł i były o 45,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) wyniosła 25,5 proc..
– Za cel zawsze stawiamy sobie właściwe rozpoznanie potrzeb klientów i podążanie za tymi potrzebami z naszą ofertą asortymentową i polityką cenową, która zakłada ustalanie cen produktów na poziomach konkurencyjnych w stosunku do największych sieci działających w naszym kraju – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.
Rośnie liczba sklepów
W obliczu rosnącej wrażliwości cenowej konsumentów w pierwszym półroczu 2022 r. przyniosło to efekty w postaci wzrostu liczby odwiedzin w sklepach sieci Dino o 33 proc. w stosunku do I pół. 2021 r.
– Wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino, jest dla nas szczególnie ważną informacją, którą odbieramy jako rosnące zaufanie Polaków do naszych marketów – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.
W I pół. 2022 r. Dino Polska otworzyła 162 nowe sklepy i na koniec czerwca posiadała łącznie 1975 placówek, o 22 proc. więcej niż przed rokiem. Ekspansja geograficzna postępowała zgodnie z przyjętą ideą ,,Dino – najbliżej Ciebie’’, zakładającą w pierwszej kolejności zagęszczanie sieci na terenach gdzie Dino jest już obecne, przy stopniowym uruchamianiu placówek w nowych gminach i powiatach. Taka strategia pozwala oferować nie tylko wysoką dostępność i jakość produktów spożywczych w atrakcyjnych cenach, ale także szybkość i wygodę robienia zakupów.
Inwestycje sieci Dino
Konsekwentny rozwój sieci Dino pociąga za sobą coraz wyższe nakłady inwestycyjne. W pierwszym półroczu 2022 r. wyniosły one 727 mln zł i były najwyższe w historii. Suma ta, oprócz otwarć nowych marketów, trwającej budowy ósmego centrum dystrybucyjnego Spółki i zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna, została częściowo przeznaczona na inicjatywy zmniejszające oddziaływanie Grupy Dino na środowisko.
Liczba marketów Dino wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne wzrosła w pierwszym półroczu o 322 do 1124 placówek. Ilość energii elektrycznej pozyskanej ze słońca wyniosła w tym okresie 19 GWh, wobec 7 GWh rok wcześniej. Instalacje o łącznej mocy blisko 40 MW umożliwiły Spółce redukcję emisji CO2 w omawianym okresie o około 13 tys. ton.