Po sukcesie franczyzy supermarketów i sklepów convenience, sieć Carrefour przygotowała ofertę współpracy w tym modelu dla segmentu hipermarketów. Pierwszy wielkopowierzchniowy Carrefour w Polsce prowadzony przez niezależnego przedsiębiorcę i franczyzobiorcę sieci rozpocznie działalność w Bełchatowie już we wrześniu tego roku.
Pierwszy sklep franczyzowy Carrefour powstał w Polsce 2007 roku w segmencie convenience. Od tego czasu sieć otworzyła w Polsce ponad 700 sklepów w tym formacie, a także ponad 30 supermarketów franczyzowych, z których pierwszy powstał w 2018 roku. Rozwój większego formatu nie tylko pozwolił firmie przyspieszyć ekspansję na polskim rynku, ale także pomaga jej rozwijać rentowność.
Rozwój w modelu franczyzowym
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku oraz partnerów biznesowych, Carrefour przygotował ofertę franczyzową dla największych sklepów w swoim portfelu – hipermarketów. Podobnie jak w przypadku formatu supermarketów, Carrefour będzie rozwijał ten segment zarówno otwierając z partnerami biznesowymi nowe sklepy, jak również przekazując im te już działające. Pierwszym hipermarketem franczyzowym Carrefour będzie hipermarket tej sieci mieszczący się w Bełchatowie przy ulicy Kolejowej, który rozpocznie działalność w nowej formule już we wrześniu tego roku.
– Ofertę franczyzy hipermarketów Carrefour przygotowaliśmy dla przedsiębiorców posiadających własny lokal, ale także inwestorów, którzy chcieliby przejąć sklep już działający na lokalnym rynku. Oba te modele z sukcesem sprawdziły się w oferowanej przez nas od 2018 roku franczyzie w segmencie supermarketów. Mamy wielu zadowolonych partnerów, w tym również takich, którzy prowadzą z nami więcej niż jeden sklep, a w samym 2022 roku otworzyliśmy już łącznie 10 supermarketów franczyzowych Carrefour – mówi Marek Lipka, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain w Carrefour Polska.
– Co ważne, przekazując własny, funkcjonujący na rynku super- czy hipermarket, mamy pełną wiedzę na temat jego mocnych i słabych strony. Dane te udostępniamy naszym partnerom, a dzięki bliskiej współpracy, uzupełnieniu oferty o produkty i usługi z lokalnego rynku, a także dzięki zaangażowaniu naszych franczyzobiorców, wyniki takich sklepów rosną z tygodnia na tydzień. Jesteśmy przekonani, że format hipermarketów prowadzony w modelu franczyzowym, osiągnie podobny sukces na polskim rynku – dodaje Lipka.
Hipermarket Carrefour w Bełchatowie to sklep o powierzchni 3,5 tys. mkw., który został otwarty w 2020 roku. Zatrudnia ok. 40 pracowników i oferuje klientom ponad 27 tys. produktów. Wszyscy pracownicy obecnego sklepu Carrefour utrzymają zatrudnienie w nowej placówce franczyzowej. Hipermarket Carrefour w nowej odsłonie zarządzany przez franczyzobiorcę sieci będzie dostępny dla klientów od września br.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 tys. sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 tys. pracowników.