Jako pionier w gospodarce obiegu zamkniętego, Grupa Schwarz jest coraz bliżej osiągnięcia wyznaczonych celów strategii REset Plastic. Dzięki ścisłej współpracy pomiędzy Schwarz Produktion, sieciami handlowymi Lidl i Kaufland oraz spółką PreZero, przedsiębiorstwo odnosi sukces na arenie międzynarodowej oraz w samych Niemczech.
Kaufland i Lidl we wszystkich krajach, w których sieci są obecne, zredukowały już zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 18 proc., a tym samym zbliżyły się do realizacji wyznaczonego celu REset Plastic, jakim jest ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych o 20 proc do 2025 roku. W Niemczech cel ten został już przekroczony: sieć Kaufland zmniejszyła zużycie plastiku aż o 26 proc, a Lidl o 22 proc.
25 proc. recyklatu
Grupa Schwarz postawiła sobie również za cel, aby do 2025 roku wykorzystywać w plastikowych opakowaniach marek własnych, dostępnych w Lidlu i Kauflandzie, średnio 25 proc. recyklatu. Obecnie we wszystkich krajach wykorzystywanych jest średnio 14 proc. recyklatu. W Niemczech Kaufland wykorzystuje go już w 29 proc., a Lidl w 23 proc. Udało się to osiągnąć w szczególności dzięki butelkom PET, do których produkcji wykorzystano 100 proc. recyklatu (z wyłączeniem nakrętek i etykiet).
We wszystkich 32 krajach, w których dostępne są sieci Lidl i Kaufland, Grupa Schwarz osiągnęła obecnie 50 proc. maksymalnej możliwości recyklingu plastikowych materiałów opakowaniowych marek własnych – co odpowiada połowie wyznaczonego celu. W Kauflandzie w Niemczech 42 proc. opakowań marek własnych nadaje się obecnie w maksymalnym stopniu do recyklingu, a w Lidlu 58 proc.
Grupa Schwarz w oparciu o dotychczasowy sukces stale się rozwija i podejmuje działania w obszarze zrównoważonego rozwoju, które przybliżają ją do osiągniecia wyznaczonych celów. Oprócz dalszych działań na rzecz redukcji tworzyw sztucznych przedsiębiorstwo będzie kładło nacisk na jeszcze większe wykorzystanie recyklatu i zwiększenie przydatności opakowań marek własnych do recyklingu.