O 13,1 proc. wzrosła sprzedaż Grupy Intersport w I kwartale roku obrotowego 2022/2023 tj. od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022 r. W stosunku rok do roku sprzedaż wzrosła dokładnie o 56,915 mln zł
Intersport poinformował, że obroty netto w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) w wysokości 31,653 mln zł czyli o 30,9 proc. wyższe w porównaniu do analogicznego okresu. Z kolei sprzedaż e-com spadła w tym okresie o 28,3 proc. i stanowiła 11,2 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.
Spółka osiągnęła stratę brutto na poziomie 2,899 mln zł czyli o 132,1 proc. wyższą w stosunku do poprzedniego roku (była: strata brutto 1,249 mln zł). EBITDA wyniosła minus 678 tys. zł (była: EBITDA 754 tys. zł).
Czynniki wpływające na sprzedaż
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez Spółkę w I kwartale roku obrotowego 2022/2023 wpłynęły: zmiana strategii Spółki w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców, zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych oraz prowadzenie przez Spółkę działalności przez cały okres (w analogicznym kwartale ubiegłego roku Spółka w kwietniu prowadziła działalność w ograniczonym zakresie ze względu na obostrzenia w związku z COVID-19).
– Nadal głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 46,5 proc. (wzrost 1,3 p.p. w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2021/2022) w obu kanałach sprzedaży. Pomimo lepszych wyników sprzedażowych Spółka osiągnęła wyższą stratę spowodowaną wyższymi kosztami operacyjnymi sklepów ( m.in. pełne koszty czynszów, wyższe koszty mediów, wynagrodzeń) oraz wyższymi kosztami obsługi zadłużenia finansowego – czytamy w komunikacie.
Przedstawione powyżej wyniki finansowe mają charakter szacunkowy, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu. Publikacja ostatecznego raportu finansowego za I kwartał roku obrotowego 2022/2023 planowana jest na 22 sierpnia 2022 r.