Polski oddział Multi Corporation podpisał umowę najmu na Centrum Obsługi Mieszkańca (COM) Urzędu Miejskiego Wrocławia w zarządzanym przez siebie centrum handlowym Magnolia Park. Najem pod usługi społeczne jest jednym z kierunków zmian wprowadzanych w obiektach komercyjnych zarządzanych przez Multi. Firma ta posiada w zarządzaniu ponad 80 nieruchomości w 13 krajach Europy i w Turcji – o łącznej powierzchni 3 mln mkw. GLA i ponad 5 mld euro wartości aktywów. W Polsce zarządza 6 centrami handlowymi i 2 biurowcami o łącznej powierzchni 346 tys. mkw. GLA.
Już od pierwszych dni od otwarcia 10 czerwca br. Centrum Obsługi Mieszkańca cieszy się znacznym powodzeniem. Szacunki wrocławskiego Urzędu Miasta mówią, że z usług COM w skorzysta w ciągu roku ok. 120 tys. mieszkańców. Na 883 mkw. powierzchni znalazło się tu 31 stanowisk obsługi. COM będzie otwarte w dogodnych dla mieszkańców godzinach, także w soboty. W ciągu roku wydanych zostanie tu ok. 25 tys. dowodów osobistych i 30 tys. dowodów rejestracyjnych. W COM można też zarówno zarejestrować samochód, jak i odebrać prawo jazdy.
Redefinicja centrów handlowych
Multi jest ekspertem w kreatywnym redefiniowaniu i przeprojektowywaniu centrów handlowych, tak by oferowały różne funkcje. Przykładem jest Forum Rotterdam: innowacyjne przekształcenie przestrzeni handlowej w śródmiejską wielofunkcyjną destynację z mieszkaniami, usługami sportowymi, rekreacją, sklepami i restauracjami. W centrum handlowym Alfa w Rydze Multi przeprowadziło rozbudowę o nowy trzypiętrowy budynek handlowy i parking wielopoziomowy, a także stworzono zupełnie nowy park dla mieszkańców. W Polsce doskonałym przykładem nowoczesnego wielofunkcyjnego projektu urbanistycznego jest Forum Gdańsk. Multi stworzyło tu nową przestrzeń łączącą funkcje komercyjne, rozrywkowe i społeczne. To nowoczesny kwartał miasta, który oprócz bogatej oferty sklepów międzynarodowych sieci, gastronomii czy rozrywki posiada również nowy węzeł komunikacji miejskiej, a także spełnia funkcje społeczne poprzez m.in. Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska oraz Instytut Kultury Miejskiej czy plac publiczny.
– Kołem zamachowym metody Multi na podnoszenie wartości aktywów obiektów handlowych, oprócz długoterminowych inwestycji kapitałowych w przebudowę i rozbudowę, są m.in. innowacje, w tym społeczne – wyjaśnia Frederic Rouleau, Country Asset Manager Multi Poland. – Wierzymy, że wszystko jest ze sobą powiązane. Inwestycje koncentrują się na tworzeniu bardzo atrakcyjnych przestrzeni dla lokalnych i ponadregionalnych społeczności, w tym przez dodanie funkcji pozahandlowych. To repozycjonuje obiekt i tworzy tzw. efekt halo, który przekłada się na atrakcyjność dla klientów. W efekcie wzrasta wartość tak zarządzanych aktywów, która zostaje w ten sposób zoptymalizowana.
Przez ostatnie cztery dekady Multi Corporation stworzyło i zarządzało ponad 200 aktywami nieruchomościowymi na każdym etapie rynkowym i cyklu ich życia. Z ponad 550 pracownikami w 13 oddziałach w Europie, firma oferuje pełny zakres usług, w tym property i asset management, doradztwo, (prze)budowy i remonty, a także usługi rynku kapitałowego. Jako niezależna firma Multi Corporation jest idealnym partnerem dla inwestorów nieruchomości w podnoszeniu wartości ich aktywów.