Amazon wprowadził opcję dostawy tego samego dnia. Dotyczy to wybranych marek. Chodzi m.in. o marki PacSun, Diesel, czy Superdry. Oferta skierowana jest do członków programu Prime i ograniczona, przynajmniej na razie, do kilku miast w USA. Dostawy będą realizowane ze sklepów stacjonarnych. To kolejny pomysł Amazona na skrócenie czasu dostawy zamówionych produktów.
Amazon poinformował o wdrożeniu dostaw tego samego dnia dla członków programu Prime. Na razie usługa ograniczona została do 4 marek. Z opcji same day delivery będą mogli skorzystać mieszkańcy 10 miast w USA. Dla członków programu Prime usługa ma być darmowa (przy zakupach powyżej 25 dolarów). W innym przypadku zapłacą niecałe 3 dolary.
Niektóre marki uczestniczący w programie dają kupującym również możliwość zamawiania produktów online i osobistego odbioru ich w sklepie w ramach usługi click&collect. Korzystanie z zapasów zgromadzonych w sklepowych magazynach znacząco skraca czas dostawy. Amazon nie jest jedynym graczem, które stosuje to rozwiązanie. Podobne działania wdrożyły m.in. sieci Walmart czy Target.
Klienci oczekują szybkich dostaw
Amazon dokłada starań, żeby usługa dostaw w ciągu jednego dnia, a w niektórych przypadkach tego samego dnia, stała się standardem dla członków programu Prime. Amazon systematycznie rozszerza również liczbę produktów dostępnych w tej opcji. Już obecnie są to tysiące produktów, które mogą trafić do klientów w ciągu kilku godzin.
To odpowiedź na zmieniające się oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej domagają się od branży e-commerce szybszych dostaw. Dowód? Gwałtowny wzrost tego typu usług w branży e-grocery. Obecnie do tego trendu dołączają również marki np. modowe, które dzięki współpracy z firmami logistycznymi czy kurierskimi są w stanie dostarczyć wybraną koszulę czy sukienkę w ciągu kilku godzin.