W Galerii Młociny, należącej do EPP i Echo Investment, został otwarty Butik Cyrkularny, pop-up store marki Ubrania Do Oddania. To ukłon w stronę klientów, którzy cenią dobrą jakość w przystępnej cenie, zrównoważone zakupy w duchu zero waste oraz unikalny styl. Salon o powierzchni niemal 100 mkw. znajduje się na 1. piętrze centrum handlowego.
Według najnowszych raportów branżowych wartość globalnego rynku odzieży używanej wynosi aktualnie 36 mld USD, a do 2025 roku osiągnie pułap 77 mld USD. Wzrost zainteresowania cyrkularną modą widać również w zachowaniach konsumentów. Aż 84 proc. klientów poniżej 25. roku życia robi zakupy w sklepach z odzieżą z drugiej ręki. Wśród starszych użytkowników wskaźnik ten oscyluje między 67 a 69 proc. To ważna tendencja, która jest brana pod uwagę przez centra handlowe przy doborze najemców, aby odpowiadać na trendy rynkowe i oczekiwania świadomych konsumentów.
– Zrównoważony rozwój stanowi ważny element strategii biznesowej EPP i wyznacza kierunek działania dla całego portfela. Galeria Młociny również podąża tym torem i podejmuje współpracę z markami, które odzielają nasze wartości. Cieszy nas, że coraz więcej klientów zwraca uwagę na kwestie środowiskowe i chętnie korzysta z rozwiązań, które oferują cyrkularne modele biznesowe. Dodatkowo, do nowo otwartego Butiku konsumenci mogą przynieść ubrania w dobrym stanie, z których już nie korzystają, dzięki czemu sami przyczyniają się do zamknięcia obiegu odzieżowego. Mam nadzieję, że mieszkańcy Bielan i okolic docenią nowy lokal i zakupy przyjazne dla planety – komentuje Michał Pękala, Asset Manager w EPP.
Butik Cyrkularny od Ubrania Do Oddania
Butik Cyrkularny to marka własna firmy Ubrania Do Oddania, oferująca wyselekcjonowaną i odświeżoną odzież z drugiego obiegu. Przekazać ubrania organizacji może każdy, dlatego klienci znajdą tam pełen wachlarz ubrań i akcesoriów vintage, markowych, a nawet z nowymi metkami podzielonych na strefy damską, męską i dziecięcą. Aby zachęcić kupujących, tekstylia prezentowane są w eleganckim, butikowym stylu, który ułatwi przeglądanie asortymentu. Na miejscu pracują doświadczeni konsultanci, którzy doradzają klientom i pomagają im stworzyć wyjątkowe stylizacje. W Butiku organizowane są także liczne panele dyskusyjne czy warsztaty. W każdym salonie znajduje się specjalne miejsce, w którym klienci mogą zostawić nową i używaną odzież oraz jednocześnie wesprzeć podopiecznych partnerskich fundacji.
Pop-up store Butik Cyrkularny oprócz ubrań z drugiej ręki wyróżnia się także charakterystycznym wystrojem, który w ponad 80 proc. tworzą meble i dekoracje przetworzone metodą recyklingu i upcyklingu. Zarówno lady, zasłony w przebieralniach czy ozdoby ścienne znalazły w butiku swoje drugie życie. Dzięki temu, choć wszystkie Butiki Cyrkularne łączny wspólny design, każdy lokal wyróżnia się czymś szczególnym.
Unikalny dobór najemców, największa strefa gastronomiczno-rozrywkowa w Polsce i nowatorsko zaprojektowane wnętrza czynią Galerię Młociny wyjątkową destynacją na handlowej mapie Warszawy. Ten wielofunkcyjny obiekt usytuowany na Bielanach, w pobliżu węzła komunikacyjnego obsługującego 24 miliony pasażerów rocznie, oferuje blisko 85 tys. mkw. nowoczesnej, świetnie zaprojektowanej powierzchni, która mieści ponad 200 sklepów i blisko 50 restauracji oraz kawiarni. Jest to też miejsce debiutu wielu marek modowych i konceptów gastronomicznych na rynku polskim.
Nowatorskie podejście Galerii Młociny
Galerię Młociny wyróżnia nowatorskie podejście do projektowania miejsc spotkań, rozrywki i gastronomii. Przestrzeń restauracyjna i rozrywkowa – zajmująca cały poziom +2 i połączona z zielonym ogrodem na dachu – została podzielona na różne strefy funkcjonalne. Hala Hutnik to bogata oferta gastronomiczna obejmująca zarówno znane, sieciowe restauracje, jak i lokalne i unikatowe koncepty. Architekci z renomowanego studia Broadway Malyan przenieśli na Bielany atmosferę przytulnych knajpek, ulicznej kuchni i swobodnego jedzenia na mieście, a także posiłków na świeżym powietrzu, wśród zieleni. To pierwszy tego typu koncept w Polsce. Ofertę Galerii Młociny uzupełniają wielosalowe kino wyposażone w fotele VIP, dwupoziomowy klub fitness Zdrofit, kręgielnia, centrum medyczne i miejsca zabaw dla dzieci.
Inwestorami Galerii Młociny są spółki EPP (70 proc. udziałów) i Echo Investment (30 proc. udziałów). Pierwsza zarządza nowo otwartym kompleksem. Druga odpowiadała za proces deweloperski i najem.