Hiszpańska spółka Inditex zanotowała w I kwartale bieżącego roku finansowego wzrost przychodów o 36 proc. (w ujęciu rok do roku). Wyniosły one 6,7 mld euro. Równocześnie spółka zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży online.
Jak podkreślają przedstawiciele hiszpańskiego giganta branży modowej, wzrost przychodów to w głównej mierze zasługa rosnącego footfallu w sklepach, a także pozytywnego odbioru przez klientów nowych kolekcji sezonowych zaprezentowanych przez wszystkie siedem marek wchodzących w skład Grupy Inditex. W rezultacie zysk netto firmy za I kwartał wzrósł o 80 proc. do 760 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim.
Globalna działalność
Równocześnie przychody Inditexu ze sprzedaży internetowej spadły w tym okresie o 6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, ponieważ sklepy zostały ponownie otwarte po złagodzeniu ograniczeń z powodu Covid-19.
– Przez ostatnie lata staliśmy się liderem w zakresie transformacji cyfrowej, co stawia nas w bezkonkurencyjnej pozycji i pozwala zaoferować wyjątkowy poziom zaangażowania w naszą jakość i zrównoważoną modę – podkreśla Óscar García Maceiras, Dyrektor generalny Grupy Inditex.
W ciągu roku ostatniego roku Inditex otworzył 226 sklepów na 40 rynkach. Tym samym na koniec 2021 roku miał 6477 salonów na całym świecie. Warto przypomnieć, że Inditex tymczasowo zawiesił działalność na Ukrainie iw Rosji ze względu na trwający w tym regionie konflikt.