Neonail to najbardziej innowacyjna firma na rynku w swojej kategorii, a aplikacja Color Match Neonail to kolejny krok w celu uatrakcyjnienia naszej oferty – mówi w wywiadzie dla OmnichannelNews.pl Rafał Lądowski, Group Sales Executive Director w Cosmo Group
Aplikacja do przymierzenia manicure – to nowość wprowadzona przez Neonail. Proszę opowiedzieć o tym rozwiązaniu oraz jego genezie.
Rafał Lądowski: – Pomysł narodził się szybciej niż potrzeba rynku. Digital boom, wybuch pandemii, ogólnoświatowy trend wsparcia sprzedaży w kanałach online, ograniczenia w bezpośrednich kontaktach międzyludzkich tylko upewniły nas, że takie rozwiązanie jest potrzebne i nasi klienci będą z niego korzystać. Aplikacja mobilna Color Match Neonail służąca do wirtualnego przymierzania kolorów lakierów do paznokci to rozwiązanie, które pomaga klientom podjąć decyzje zakupowe dotyczące doboru kolorów lakieru w domu. Pozwala w trybie rzeczywistym nanieść kolorowe produkty do manicure z oferty marki Neonail (lakiery, żele, produkty do zdobień, w tym również z wykończeniem brokatowym, pyłki oraz skomplikowane, fantazyjne wzory i naklejki) na paznokcie – bez wychodzenia z domu, w dowolnym momencie. Daje też możliwość wyszukania produktów nie tylko po kolorze, czy odcieniu, ale też skanując kod kreskowy. W przymierzalni Color Match Neonail wybrany produkt można też dodać do koszyka, natomiast zamówienie składane jest po automatycznym przekierowaniu na stronie internetowej neonail.pl. Jesteśmy dumni z tak nowatorskiej i przełomowej aplikacji, która stała się też dużą wartością i chętnie wykorzystywanym narzędziem przez naszych Klientów. Dzięki aplikacji Color Match Neonail można w mgnieniu oka przetestować odcień lakieru czy produktu do zdobień i dobrać idealny kolor do karnacji lub stylizacji użytkowniczki. Neonail to najbardziej innowacyjna firma na rynku w swojej kategorii, a aplikacja Color Match Neonail to kolejny krok w celu uatrakcyjnienia naszej oferty.
Jak jeszcze wykorzystujecie Państwo nowe technologie w rozwoju sieci, pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymywaniu obecnych?
W aplikacji lojalnościowej Klub Neonail, z której od 3 lat mogą korzystać nasi klienci, można zbierać punkty za zakupy i wymieniać je na atrakcyjne rabaty. Natomiast my dzięki tej apce mamy możliwość geotargetowania i dotarcia do określonej grupy użytkowniczek, np. w czasie otwarcia nowych punktów kontaktujemy się z wybranymi użytkowniczkami i zapraszamy do nowych punktów. Poza tym wprowadzamy wiele usprawnień technologicznych, które udoskonalają procesy wewnętrzne naszej firmy, a które nie są widoczne dla naszych użytkowników.
Zmian jest więcej, bowiem niedawno wprowadzili Państwo nowy format wysp handlowych. W ilu miejscach możemy już go zobaczyć i czy istniejące punkty będą przechodziły rebranding?
W marcu 2022 roku w Galerii Mokotów zaprezentowaliśmy punkt sprzedaży w galeriach handlowych w zupełnie nowym formacie ekspozycyjnym nawiązującym do aktualnych trendów i designu w duchu eco. Docelowo zależy nam na ujednoliceniu naszej sieci. Do końca sierpnia 2022 punkty handlowe w tym formacie powstaną w warszawskiej Galerii Jurajskiej, Galerii Warmińskiej i łódzkiej Manufakturze.
Jak przedstawia się plan ekspansji sieci na ten rok?
W drugiej połowie roku planujemy trzy otwarcia nowych punktów sprzedaży w galeriach handlowych. Naszym celem jest przede wszystkim wzmocnienie rentowności naszych butików. Na ekspansję sieci w Polsce patrzymy holistycznie, nie tylko pod kątem określonych regionów. Zależy nam na dalszych otwarciach, a każdą potencjalną lokalizację wnikliwie analizujemy.
Czy pandemia Covid-19 zweryfikowała założenia związane z rozwojem, a może wręcz przeciwnie – przyspieszyliście ekspansję?
Pandemia przyspieszyła decyzje dotyczące rezygnacji z najmniej rentownych punktów sprzedaży w galeriach handlowych. Jako firma jesteśmy gotowi na wyzwania, a dynamika i elastyczność są wpisane w działania naszej organizacji. Nasza strategia dywersyfikacji kanałów sprzedaży i szerokiego dotarcia do konsumentów sprawdziła się w sytuacji kryzysowej. Jesteśmy liderem na rynku lakierów hybrydowych, między innymi dzięki największej dystrybucji, która opiera się na połączeniu sieci sprzedaży tradycyjnej, nowoczesnej i e-commerce.
Jakie wyzwania czekają na Państwa w najbliższych miesiącach? Nad czym aktualnie pracujecie?
Ciągle pracujemy nad zapewnieniem spójności doświadczenia zakupowego dla naszych klientów w różnych kanałach sprzedaży i dystrybucji.
Rozmawiała: Ewelina Zezula
Rafał Lądowski
Rafał Lądowski, Group Sales Executive Director w Cosmo Group to doświadczony manager sprzedaży. Kluczowe obszary specjalizacji obejmują strategie sprzedaży i marketingu, restrukturyzację organizacji sprzedaży, efektywne zarządzanie kanałami dystrybucji, innowacyjny trade marketing oraz marketing produktowy. Dotychczasowe doświadczenie zdobył w branżach IT, FMCG, farmaceutycznej i kosmetycznej. Prywatnie fan nurkowania i zapalony motocyklista.