Hiszpańska marka odzieżowa Sfera, po prawie 5 latach działalności w Polsce, wycofuje się z naszego rynku. Według informacji prasowych Sfera już zamknęła swoje trzy sklepy w Polsce, które były zlokalizowane w centrach handlowych: Westfield Arkadia i Galerii Mokotów w Warszawie oraz Wroclavia we Wrocławiu.
Sfera zadebiutowała w Polsce pod koniec 2017 roku otwarciem sklepów w centrum handlowym Wroclavia i Galerii Mokotów. Rozwój marki był dość ostrożny, bo kolejny sklep powstał dopiero w październiku 2018 roku. Wówczas Sfera otworzyła swój flagowy salon w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia, który zamknięto wiosną tego roku. Hiszpański brand otwierał sklepy o powierzchni ok. 800-850 mkw. Marka nie informuje dlaczego zrezygnowała z dalszego rozwoju w Polsce. Prawdopodobnie decyzja była podyktowana problemami z osiągnięciem rentowności.

Marka Sfrea należy do firmy El Corte Ingles
Sfera powstała jako marka własna hiszpańskiej sieci domów handlowych El Corte Ingles, których historia sięga 1940 roku. Na całym świecie posiada ponad 400 punktów sprzedaży, z czego prawie 200 zlokalizowanych jest na rodzimym rynku hiszpańskim. Rocznie sprzedaje ponad 40 mln sztuk odzieży, a jej przychody wynoszą niemal 450 mln euro.
Sklepy Sfera można znaleźć w Meksyku, Portugalii, Szwajcarii, Grecji, a także w Peru, Chile, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Filipinach, Tajlandii, Katarze i Malezji. Na większości rynków Sfera rozwijana jest poprzez system franczyzowy.
Sfera to sieć odzieżowa, która stawia na jakość, design, regularne wprowadzanie nowych, zróżnicowanych kolekcji, a także na wysoką jakość obsługi. Każdego tygodnia w salonach marki Sfera pojawiają się nowe propozycje w trzech segmentach odzieży: dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci.