Grupa H&M nieustannie pracuje nad rozwiązaniami, które zapewnią klientom omnichannelowe doświadczenia zakupowe. Jednym z najnowszych rozwiązań testowanych przez szwedzkiego detalistę są inteligentne lustra.
Rozwiązanie testowane jest w należącym do Grupy H&M sklepie sieci COS. Ma rozwiązać odwieczny problem: klient wchodzi do przymierzalni, ale wybrane przez niego ubrania są w złym rozmiarze. Wówczas musi albo wyjść i samemu znaleźć inny rozmiar, albo poszukać obsługi sklepu i poprosić ich o pomoc. Inteligentne przymierzalnie testowane w sklepie COS w Los Angeles rozwiązują ten problem.
Inteligentne lustra
W sklepie oraz przymierzalniach zainstalowano inteligentne lustra, które rozpoznają produkty wniesione do przymierzalni. Po zidentyfikowaniu przedmiotu, jego rozmiaru i koloru, inteligentne lustro przedstawia klientowi wskazówki i spersonalizowane porady dotyczące stylizacji. Służą również jako wirtualna przymierzalnia, dzięki czemu klienci łatwo mogą sprawdzić, jak dane ubranie do nich pasuje. Jeżeli rozmiar jest nieodpowiedni wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, a obsługa sklepu dostarczy go prosto do przymierzalni.
– Testujemy rozwiązania oparte o nowe technologie, które umożliwiają nam spełniać, a nawet przekraczać, oczekiwania naszych klientów dotyczące zakupów w salonach stacjonarnych – powiedziała Lea Rytz Goldman, dyrektor zarządzająca sieci COS.
Jeśli testy przebiegną pomyślnie, system inteligentnych luster ma zostać wprowadzony w kolejnych sklepach w USA. Decyzja w tej sprawie ma zapaść w tym roku.
Dodatkowo kupujący będą mogli dokonywać płatności w dowolnym miejscu, albo przy udziale personelu sklepu, albo za pośrednictwem jednego z inteligentnych luster. Co więcej klienci mogą za pośrednictwem inteligentnych luster nie tylko dokonywać transakcji, ale również udostępniać wybrane produkty w mediach społecznościowych.
H&M stawia na innowacyjne rozwiązania
– Testujemy różne nowe rozwiązania, które mają zapewnić bezproblemowe i spersonalizowane zakupy – od wirtualnych przymierzalni po procesy płacenia za zakupy. To naturalny krok w długiej historii innowacji wdrażanych przez H&M Group. Wykorzystujemy technologię do odkrywania nowych sposobów cieszenia się modą – mówi Alan Boehme, dyrektor ds. technologii, H&M Group.
H&M stawia na promowaniu wielokanałowego doświadczenia zakupowego. Wiosną firma ogłosiła uruchomienie platformy marketplace, na której obok produktów ze swojego portfolio, w tym m.in. & Other Stories, H&M, Cos i Arket, sprzedawane są produkty również innych marek.
Przypomnijmy, że planuje H&M planuje zamknąć w tym roku 240 sklepów i równocześnie otworzyć 120 nowych na strategicznych rynkach. Sieć planuje także ekspansję online na Białoruś, Kolumbię, Kazachstan, Peru i Ukrainę.