Grupa ma za sobą kolejny kwartał rozwoju i solidnych wyników handlowych, możliwych dzięki dalszej realizacji naszej udanej, sprawdzonej strategii. Cieszy nas realizacja naszych planów ekspansji w Hiszpanii, stanowiących pierwszy krok na drodze do udostępnienia najlepszej oferty Grupy większej liczbie klientów niż dotychczas. Możemy w ten sposób wykorzystać przewagi naszej szerokiej oferty całej Grupy Pepco, dzięki czemu jesteśmy jeszcze bardziej efektywni i skuteczni – komentuje wyniki finansowe Trevor Masters, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group
Pepco Group, dynamicznie rozwijająca się paneuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, opublikowała wybrane wyniki operacyjne za trzeci kwartał roku obrotowego zakończony 30 czerwca 2022 r.
Realizacja priorytetowych celów strategicznych
Grupa kontynuowała program przyspieszonej ekspansji sklepów, stanowiący największy czynnik tworzenia wartości w Grupie, i pozostaje na dobrej drodze do zrealizowania zaktualizowanego celu, jakim jest otwarcie 450 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2022:
- Pepco Group: 115 nowych sklepów otwartych w trakcie III kwartału (nie licząc zamknięcia 16 sklepów Fultons)
- PEPCO: 109 nowo otwartych sklepów netto, w tym 40 sklepów na rynkach Europy Zachodniej, tj. w Austrii, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech.
W III kwartale zakończono modernizację 82 sklepów – łącznie przeprowadzono 668 modernizacji od początku roku – dzięki którym zyskały one nowy rozkład i otoczenie, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży LFL i poprawy postrzegania sklepów przez klientów. W marcu 2022 r. rozpoczęto pilotaż w Hiszpanii, oferując w wybranych sklepach pełną gamę odzieży marki Pepco, towarów ogólnego przeznaczenia i szybko zbywalnych. Pilotaż przebiegł wyjątkowo pomyślnie, a pierwsze reakcje klientów, biorąc pod uwagę znaczny wzrost ich zadowolenia, były bardzo zachęcające. W związku z powyższym zadecydowano, że ten nowy format jest najlepszym rozwiązaniem dla klientów Grupy na rynku hiszpańskim. Istniejące sklepy Dealz w Hiszpanii zostaną zatem przekształcone w sklepy Pepco,, a tam gdzie pozwoli na to dostępna przestrzeń oferta zostanie uzupełniona o towary FMCG.
Kontynuacja dobrych wyników handlowych
W III kwartale obroty utrzymywały się na wysokim poziomie, głównie za sprawą sieci PEPCO, przy wsparciu solidnych wyników sieci Poundland/Dealz. Przychody PEPCO w III kwartale roku obrotowego 2022 wzrosły o +28,5 proc. r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +7,3 proc. w ujęciu LFL. W Grupie Poundland wzrost przychodów w III kwartale roku obrotowego 2022 wyniósł +3,8 proc. r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +2 proc. w ujęciu LFL.
W porównaniu z okresem przed pandemią COVID-19, tj. z III kwartałem roku obrotowego 2019, średnia sprzedaż w sklepach PEPCO w ciągu kwartału wzrosła o +9,2 proc. w ujęciu LFL. W Grupie Poundland średnia sprzedaż za III kwartał roku obrotowego 2022 wzrosła o +5,6 proc. w ujęciu LFL w porównaniu z okresem sprzed pandemii , czyli III kwartałem roku obrotowego 2019.
W obliczu utrzymującej się na całym rynku presji inflacyjnej, Grupa inwestuje w swoją ofertę cenową i utrzymanie wiodącej na rynku zróżnicowanej oferty dyskontowej. Ciągła koncentracja Grupy na obniżaniu kosztów działalności pozwala jej utrzymać pozycję lidera cenowego.
Ponadto, w tym kontekście budujący jest fakt, że rynek dyskontowy w całej Europie jest obecnie znacznie większy niż w latach 2007-08, w czasie poprzedniego kryzysu finansowego, co oznacza, że znacznie więcej klientów zna ten format sklepów i częściej robi w nich zakupy.
Perspektywy
Chociaż warunki handlowe są nadal trudne, Grupa jest przekonana, że stały rozwój jest możliwy. O ile nie dojdzie do znaczącego pogorszenia otoczenia makroekonomicznego, Grupa pozostaje na dobrej drodze do tego, by zaliczyć kolejny dobry rok, zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami.
– Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, Pepco nadal przyspiesza i realizuje skuteczną strategię wzrostu opartą na naszych czterech kluczowych filarach: dążeniu do tego, by być większym, lepszym, prostszym i tańszym. Pozostajemy pewni siły naszej propozycji dla klientów, pozycjonowania na rynku i naszej zdolności do długofalowego tworzenia wartości – komentuje Trevor Masters, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.