Według wstępnych szacunków w I kwartale roku obrotowego 2022/2023 tj. od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022 r., łączne przychody netto ze sprzedaży Spółki wyniosły 48,361 mln zł i były niższe o 3,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 50,307 mln zł) – poinformował Intersport Polska S.A.
Jak wyjaśnia spółka, na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane w I kwartale roku obrotowego 2022/2023 wpłynęły: zmiana strategii Spółki w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców, zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych oraz prowadzenie przez Spółkę działalności przez cały okres (w analogicznym kwartale ubiegłego roku Spółka w kwietniu prowadziła działalność w ograniczonym zakresie ze względu na obostrzenia w związku z COVID-19).
Nadal głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 46,5 proc. (wzrost 1,3 p.p. w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2021/2022) w obu kanałach sprzedaży.
W okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022 r. Spółka wypracowała rok do roku w obu kanałach sprzedaży detalicznej obrót na łączną kwotę 37,342 mln zł, marża wyniosła 17,346 mln. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 30,369 mln zł, marża 13,756 mln zł), obrót wzrósł o 23 proc., marża wzrosła o 26,1 proc.:
- w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów obrót 31,653 mln zł, marża 15,019 mln. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 24,187 mln zł, marża 11,337 mln zł), obrót wzrósł o 30,9 proc., marża wzrosła o 32,5 proc.
- sprzedaż realizowaną za pośrednictwem kanału internetowego („e-commerce”). Obrót 4,189 mln zł, marża 1,655 mln zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 5,842 mln zł, marża 2,269 mln zł ), obrót spadł o 28,3 proc., masa marży spadła o 27,1 proc.