InPost wprowadza markę na rynki Hiszpanii i Portugalii oraz przeprowadza rebranding marki Mondial Relay we Francji i w krajach Beneluksu.
Wejście na nowe dla nas rynki oraz odświeżenie marki Mondial Relay to kolejny strategiczny krok w procesie międzynarodowej integracji Grupy InPost. Zmiana jest kontynuacją realizowanej przez nas strategii wprowadzania nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań logistycznych dla klientów e-commerce w dostawach ostatniej mili.
– Proces integracji Grupy InPost zakłada systematyczną implementację najbardziej innowacyjnych rozwiązań na kolejnych rynkach. Dotyczy to także marki InPost, która jest synonimem jakości świadczonych usług, a która z sukcesem rozwijana jest w Polsce, Wielkiej Brytani i Włoszech. Z początkiem lipca zostanie wprowadzona także na rynku hiszpańskim i portugalskim. We Francji, Belgii i Holandii Grupa InPost będzie rozwijana pod marką Mondial Reley, której wizerunek został unowocześniony, a marka jest znana z optymistycznego i bardzo konsumenckiego podejścia do użytkowników. Jest to zgodne ze strategią Grupy InPost, która jest konsekwentnie wdrażana na wszystkich rynkach – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.
Największa platforma dostaw dla e–commerce w Europie
Kiedy InPost przejął w lipcu 2021 Mondial Relay, rynkowego lidera dostaw out of home oraz alternatywnych punktów dostaw, stał się największą platformą dostaw dla e–commerce w Europie. Wprowadzenie marki InPost w Hiszpanii i Portugalii oraz odświeżenie marki Mondial Relay zakłada wdrożenie szeregu rozwiązań prokonsumenckich, rozwój sieci punktów odbioru przesyłek, a przede wszystkim przyspieszenie rozbudowy sieci innowacyjnych Paczkomatów InPost na wszystkich rynkach, zarówno pod marką InPost, jak i Mondial Relay.
We Francji, Mondial Relay zatrudnia 1300 pracowników, posiada 4 huby oraz 26 agencji regionalnych. Tylko w 2021 roku firma dostarczyła ponad 140 milionów paczek. Dzięki transferowi know–how InPost, Mondial Relay istotnie rozszerza swoją ofertę o sieć Paczkomatów® dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Naszym partnerem na francuskim rynku jest sieć sklepów Lidl i to właśnie w tym supermarkecie w Dunkierce, został zainstalowany Paczkomat numer 1000. Tym samym coraz większa grupa klientów Mondial Relay może korzystać z wygodnej i ekologicznej formy odbiorów i nadań przesyłek.
Paczkomaty zyskują we Francji coraz większą popularność. Francuzi doceniają je za bezpieczeństwo i szybkość odbioru przesyłki, a także walory ekologiczne.
Grupa InPost posiada także 3200 punktów odbioru paczek w Hiszpanii. Rozwój usług i wprowadzenie na rynek sieci Paczkomatów wspiera podpisanie umowy z najpopularniejszą siecią stacji paliw Galp, która liczy 570 punktów. Pierwsze Paczkomaty InPost staną w głównych miastach Hiszpanii, takich jak Madryt, Barcelona, Sewilla, Walencja i Malaga.
Wejście na nowe europejskie rynki oraz rebranding marki Mondial Relay oznacza także rozszerzenie naszej oferty o usługi, które poprzez innowacyjne rozwiązania i technologię zrewolucjonizowały rynek dostaw w Polsce.