Mimo zapowiedzi dynamicznej ekspansji na polskim rynku, sieć spożywcza Mere zamyka swoje sklepy.
Na dwa lata przed wejściem do Polski, czyli w 2018 roku, sieć informowała o dynamicznym rozwoju na polskim rynku. W planach było otwarcie 105 sklepów. Finalnie otwartych zostało 10. Aktualnie 9 z nich jest obecnie zamykanych.
Plany rozwoju
Pierwszy sklep sieci Mere otwarty został w 2020 roku w Częstochowie. Później dyskonty pod szyldem rosyjskiej marki pojawiły się w Jaworznie, Bełchatowie, Ostrowcu Świętokrzyskim, Skarżysku-Kamiennej, Radomiu, Żyrardowie, Hrubieszowie, Chełmie i Piotrkowie Trybunalskim.
Ekspansja zakładała rozwój w dużych i średnich miastach lub w ich bezpośrednich sąsiedztwie z dobrą drogą dojazdową. Sieć poszukiwała lokali o powierzchni 800-1,2 tys. mkw., zlokalizowanych na parterze z parkingiem na 30-40 miejsc postojowych.
Mere jest jedną z największych w Rosji siecią sklepów dyskontowych, działającą pod szyldem Svetofor, w skład której wchodzi ponad 800 sklepów. Jest obecna w Rosji, Kazachstanie, Białorusi i Chinach. W UE rozwija działalność operacyjną pod szyldem Mere.