Zalando opublikowało aktualizację wyników na drugi kwartał 2022. Firma zrewidowała również swoje prognozy na rok finansowy 2022. Wszystko z uwagi na dalsze pogarszanie się warunków makroekonomicznych w czasie drugiego kwartału 2022 oraz dalsze obniżanie się indeksu zaufania konsumentów w UE w czerwcu.
Jak podała spółka w komunikacie drugi kwartał zakończy się z zyskiem, lecz mniejszym niż spodziewany. Tym samym wzrost wolumenu sprzedaży brutto (GMV) w roku finansowym 2022 będzie na poziomie 3-7 proc. i wyniesie 14.8-15.3 miliarda euro.
Zalando walczy o poprawę dochodowości
Zalando podejmuje zdecydowane działania, by zaadaptować się do obecnych wyzwań i poprawić dochodowość
– Chociaż otoczenie makroekonomiczne ma negatywny wpływ na nasze wyniki finansowe, nasza strategia i cele długoterminowe pozostają niezmienione. Chcemy być europejskim liderem branży fashion. Na rynku mody wciąż istnieje wiele możliwości, które możemy wykorzystać. Chcemy zmieniać branżę na lepsze. Poprzez zwiększanie wydajności w całej firmie i selektywne inwestowanie w całym cyklu, będziemy jeszcze lepiej przygotowani do realizacji naszej strategii w dłuższej perspektywie. Musimy sprostać obecnym wyzwaniom, dostosować się do istniejących warunków. To uczyni nas silniejszymi – powiedział Robert Gentz, Co-CEO.