Przyszłością zakupów jest niewątpliwie handel wielokanałowy, gdzie każdy kanał ma swoją wartość, jest od siebie współzależny. Centra handlowe, które są bardzo dobrze zlokalizowane, mają szansę zyskać dzięki swojej dostępności, a co za tym idzie np. łatwości odbioru czy wymiany zakupionych przez internet produktów – pisze w komentarzu Grzegorz Grajkowski, Director of Operations, Unibail-Rodamco-Westfield.
W obliczu zmian społecznych, centra handlowe w jeszcze większym stopniu będą rozszerzać swoją ofertę, by dawać klientom jeszcze większy dostęp do rozrywki, gastronomii i kultury. Wiele obiektów może wpadać w pułapkę zbyt podobnej oferty. Bardzo istotne jest konsekwentne budowanie dopasowanego do potrzeb klientów tenant mix-u.
Lokalność i ekologia
Mając kilka obiektów w portfolio, które działają na pokrywającym się chociaż częściowo rynku (catchment area), kluczowe jest zróżnicowanie oferty i odpowiednie wypozycjonowanie danego centrum. Lokalność i ekologia stanowią dwa ważne filary naszej strategii. Jednym z głównych kryteriów wybierania „swojego” centrum handlowego jest lokalizacja – najczęściej udajemy się do tego centrum, które znajduje się najbliżej lub jest dobrze skomunikowane z naszym miejscem zamieszkania.
Dlatego tak ważne jest podkreślanie lokalności oraz współpraca z sąsiednimi instytucjami i fundacjami, które wpływają na nasze codzienne życie. Wzajemne wsparcie i realizacja ciekawych projektów aktywizuje lokalną społeczność oraz powoduje, że centrum handlowe staje się ważną częścią dzielnicy w aspekcie społecznym i kulturalnym.
Komentarz został opublikowany w ramach raportu „Przyszłość centrów handlowych” przygotowanego przez PRCH i GfK.