Akcja „Pomaganie nie wychodzi z mody” to dowód na to, jaki wpływ może mieć marka na działania w kierunku dobra. W okolicach kwietnia, salony Giacomo Conti przyozdobiły niecodzienne plakaty modnych stylizacji wraz z czworonożnymi bohaterami sesji zdjęciowej. Są to urocze psy oraz koty – podopieczni Fundacji Schronisko dla zwierząt w Gaju. Skuteczność akcji obrazuje fakt, że praktycznie wszystkie prezentowane na plakatach zwierzęta odnalazły nowych właścicieli.
Głównym przesłaniem było propagowanie podejścia – adoptuj, nie kupuj! Dotychczasowe działania podsumowuje Michał Błaszczak, wiceprezes zarządu fundacji.
Jakie są Pana wrażenia dotyczące akcji „Pomaganie nie wychodzi z mody”?
– Wrażenia są bardzo korzystne. Wcześniej jako Fundacja opiekująca się Międzygminnym Schroniskiem w Gaju nie mieliśmy okazji uczestniczyć w promocji za pomocą takiego kanału. Akcja o tyle ciekawa, bo wcześniej niespotykana w salonach odzieżowych.
Czy jest Pan w stanie powiedzieć, ile zwierząt zostało adoptowanych od czasu rozpoczęcia akcji i czy te działania wpłynęły na zainteresowanie przygarnięciem zwierząt?
– Od dłuższego czasu mamy mnóstwo zapytań o zwierzaki i tak samo dużo odwiedzających w Schronisku w Gaju. Dodać należy, że ilość zwierząt jak udaje nam się wyadoptować jest zbliżona do ilości zwierząt, jakie przyjmujemy, czyli statystycznie adopcja sięga 95 proc. Takie wyniki nie biorą się znikąd. Zapewne akcja Giacomo Conti także przyczyniła się do takiej sytuacji.
Jak określiłby Pan współpracę z Giacomo Conti podczas budowania akcji i propagowania adopcji małych czworonogów?
– Mając spore doświadczenie we współpracy z firmami o różnym profilu, które promują nasze działania i budują własny wizerunek, współpraca z Giacomo Conti była modelowa. Można powiedzieć mało elegancko, ale dobitnie „szybko i na temat”. Spotkaliśmy się ze zrozumieniem trudnej sytuacji, w jakiej znajdują się obecnie organizacje pozarządowe. Odczuliśmy chęć realnej pomocy i jej realizację. Taka współpraca, w której kolokwialnie mówiąc, partnerzy rozumieją się bez słów, jest do pozazdroszczenia.
Jakie są dalsze plany Fundacji związane z działalnością?
– Oprócz bieżącej działalności musimy sporo energii ukierunkować w dalszym ciągu na promocję. Jest to narzędzie, bez którego nie jesteśmy w stanie osiągać sukcesów. Organizujemy od dłuższego czasu akcję TACY SAMI, akcję Przyjdź się Przytul, oraz nowa dość innowacyjna WĘDRUJĄCY GAJ. Ta ostatnia polega na dystrybucji tzw. dukatów, na których znajdują się podstawowe informacje o Fundacji i w zamian za udostępnienie w social mediach nagradzać będziemy gadżetami. Nie rezygnujemy z imprez plenerowych na terenie Schroniska w Gaju.
Dlaczego warto adoptować, zamiast kupować zwierzęta?
– Powodów dla takiej aktywności jest mnóstwo. Oprócz oczywistej, jaką jest opieka nad najczęściej porzuconym zwierzęciem, to także poczucie zrobienia czegoś wartościowego. Takie działanie jest coraz lepiej postrzegane przez społeczeństwo, zatem wizerunek budujemy także w ten sposób. Często trafiamy na zupełnie inną niż wcześniejsza, społeczność, z którą wiążemy się na zasadzie wolontariatu. Takich przypadków mamy mnóstwo. Reprezentuję Fundację Schronisko dla zwierząt w Gaju, jestem członkiem jej zarządu i uznaję tę akcję za wyjątkową. Fakt zrozumienia i zaangażowania naszego partnera, jakim jest Giacomo Conti, było wyjątkowe i bardzo chcielibyśmy takich akcji więcej, do czego zapraszam decydentów wszystkich firm, dla których nasz rodzaj działalności jest ciekawy i godny pomocy.
Więcej akcji
– Akcja „Pomaganie nie wychodzi z mody” była bardzo intensywnym przedsięwzięciem, które prowadziliśmy wieloma kanałami. Zależało nam, by dotrzeć z tą ideą zarówno do miłośników zwierząt, jak i do fanów mody męskiej. Dlatego realizowaliśmy to w formie rozpoznawalnych plakatów, materiałów prasowych w mediach branżowych oraz horyzontalnych. Przedstawiając zwierzęta wraz z elegancko ubranym mężczyzną, przypomnieliśmy wszystkim, że prawdziwy dżentelmen ma wielkie serce, otwarte do pomocy także tym najmniejszym – komentuje kierownik działu marketingu Mateusz Stasiak. – Jednak na tym nie koniec interesujących przedsięwzięć z naszej strony. Na ten moment już przygotowujemy następne niespodzianki, podczas prezentacji kolekcji jesień-zima.
Przypomnijmy, że plakaty pojawiły się na witrynach ponad 70 salonów sieci Giacomo Conti w całej Polsce. W celu ułatwienia procesu adopcji umieszczone zostały na nich specjalne QR kody, po których zeskanowaniu następuje natychmiastowe przekierowanie na stronę adopcji. Zdecydowanym sukcesem jest fakt, że już w pierwszych dniach po rozpoczęciu akcji część fotografowanych zwierząt znalazło nowy dom. W dalszym ciągu plakaty cieszą się dużą popularnością wśród klientów, odwiedzających salony polskiej marki. Dodajmy, że w dalszym ciągu mnóstwo uroczych czworonogów czeka w Schronisku w Gaju, na swoich nowych opiekunów.
– Dla naszej firmy bardzo istotne jest funkcjonowanie w środowisku, które wspiera się nawzajem. Fundacja w Gaju jest tego świetnym przykładem. Warto pomagać takim organizacjom swoimi zasobami, zapleczem oraz pomysłami. W ten sposób większe marki mogą wspierać działalność pomocową w różnej formie i tym samym realizować to skutecznie – tłumaczy prezes Giacomo Conti Zbigniew Markowski.
W najbliższym czasie właściciele marek Giacomo Conti i reaktywowanej Sunset Suits planują następne niespodzianki, których efekty będzie można zaobserwować już niebawem.