Do końca 2023 roku sieć Salad Story powiększy się jeszcze o 16 kolejnych restauracji. Aż 13 z nich zlokalizowanych będzie w Warszawie i okolicach. Kolejne 3 lokale zostaną otwarte w Krakowie, a dodatkowo po jednym lokalu w Trójmieście i we Wrocławiu. – Plan minimum na ten rok to 7 lokali, w tym 5 w Warszawie oraz 2 w Krakowie – mówi Anna Krajewska, założycielka i prezes Salad Story. Na otwarcie nowych lokali przeznaczy firma 1,550 mln zł
Salad Story jest liderem rynku zdrowych fast foodów w Polsce. W ciągu 15 lat działalności zbudowana została sieć restauracji, na którą składa się 35 lokali własnych oraz 4 lokale franczyzowe (jest to największa tego typu sieć w Polsce), znajdujących się w topowych lokalizacjach w Polsce. Sieć zapowiada dalszy dynamiczny rozwój.
Wizja rozwoju
– Mimo, że jesteśmy obecni na rynku od 15 lat, pozostajemy zwinnym i nowoczesnym podmiotem. Idziemy za potrzebami naszych klientów, eksperymentujemy i konsekwentnie zwiększamy skalę działalności – informuje Salad Story.
Głównym celem firmy jest budowanie wartości dla akcjonariuszy inwestorów. Cel osiągany jest przez zwiększanie skali działalności poprzez otwieranie kolejnych restauracji, dbając jednocześnie o efektywność każdego lokalu.
– W latach 2022-2023 planujemy otwarcie 18 nowych restauracji. Aż 13 z nich zlokalizowanych będzie w Warszawie i okolicach. Kolejne 3 lokale zostaną otwarte w Krakowie, a dodatkowo po jednym lokalu w Trójmieście i we Wrocławiu. Plan minimum na 2022 rok to 7 lokali – 5 w Warszawie oraz 2 w Krakowie. Chcemy docierać do naszych klientów przez obecność w miejscach o dużym przepływie potencjalnych klientów – w galeriach handlowych, na dworcach kolejowych, high streetach oraz dużych osiedlach mieszkaniowych – zapowiadają przedstawiciele sieci.
Szczególny nacisk zostanie położony na pracowników biurowców, którzy stanowią dużą część klientów sieci. Dlatego, wybierając lokalizacje nowych restauracji, Salad Story kieruje się bliskością ośrodków biznesowych. Wprowadzony zostanie również zautomatyzowany kanał sprzedaży w postaci maszyn vendingowych umiejscowionych w bezpośredniej bliskości miejsc pracy.
Szacowany koszt otwarcia nowych lokali wynosił będzie ok. 4 mln zł. Część inwestycji sfinansowana zostanie ze środków pozyskanych z emisji akcji. Pozostała część pochodzić będzie ze środków własnych oraz kredytu.
Rozwój online
Istotnym elementem strategii rozwoju Salad Story jest wzmocnienie obecności w kanale online – uruchomienie platformy orderingowej oraz programu lojalnościowego. – W związku ze strategią silnego rozwoju w kanale delivery pracujemy obecnie nad siecią zdalnych pickup points, pozwalających na odbiór zamówienia złożonego online. Projekt ten będzie skorelowany z programem inwestycyjnym, który Spółka planuje sfinansować z emisji – informuje Salad Story.
Cele inwestycyjne
Środki pozyskane w ramach trwającej emisji akcji Salad Story przeznaczone zostaną na skalowanie działalności zgodnie ze strategią i wizją rozwoju spółki.
Jak informuje sieć, 400 tys. zł zostanie przeznaczone na rozbudowę stanów magazynowych w celu zapewnienia płynności działania przedsiębiorstwa. 1,550 mln zł na otwarcie nowych lokali, a 150 tys. zł na modernizację lokali znajdujących się w Warszawie, co wpłynie na zwiększenie możliwości obsługi klientów oraz ujednolicenie formy graficznej i rebranding.
Na działania związane ze zwiększeniem aktywności w kanale online oraz automatyzacją firma przeznaczy 450 tys. zł. Środki pozyskane w ramach tego celu przeznaczone zostaną na budowę platformy orderingowej działającej w modelu e-commerce, narzędzia do obsługi programu lojalnościowego, a także automatyzację funkcjonowania wybranych restauracji przez zastosowanie menuboardów oraz kiosków samoobsługowych.
Na Działania promocyjne związane z rozbudową bazy klientów platformy orderingowej oraz zwiększeniem liczby uczestników programu lojalnościowego zaplanowano 150 tys. zł.