Grupa VRG ma za sobą dobry sprzedażowo miesiąc. Skonsolidowane przychody właściciela marek odzieżowych i brandu jubilerskiego w maju 2022 roku wyniosły 120,7 mln zł, co oznacza wzrost o 16,8 proc. rok do roku. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły około 473,3 mln zł i były wyższe o około 52,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresy roku ubiegłego.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w maju 64,2 mln zł i były wyższe rdr o 14,8 proc. W okresie styczeń-maj w tym segmencie przychody wyniosły około 234,6 mln zł i były wyższe o 54,3 proc. rok do roku.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w maju 54 mln zł i były wyższe rdr o 19,9 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 228,7 mln zł, czyli wzrosła o 54,8 proc. rdr.
Sprzedaż online nieco niższa
Sprzedaż online ukształtowała się w maju na poziomie 14 mln zł, co oznacza spadek rdr o 0,1 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 73,8 mln zł i była niższa o 15,1 proc. rdr.
W tym okresie skonsolidowana marża VRG ze sprzedaży osiągnięta w maju 57,7 proc. i była wyższa rdr o 2,9 pp. Narastająco, marża wyniosła 53,9 proc. i była wyższa o 4,2 pp. rdr.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej VRG na koniec maja wyniosła 52,4 tys. mkw. i była wyższa o 0,4 proc. niż rok wcześniej.