Cezary Kożon, ekspert z wieloletnim doświadczeniem w e-commerce, były CEO firmy Fast White Cat i dyrektor operacyjny w Spokey, został prezesem zarządu Spyrosoft eCommerce. W ramach międzynarodowej grupy IT Spyrosoft, spółka będzie oferować usługi firmom polskim i zagranicznym z branży handlu detalicznego i tym, które sprzedają produkty dla biznesu. B2B – to wg Cezarego Kożona – najbardziej obiecujący sektor dla e-commerce.
– Mam za sobą ponad 10 lat pracy w firmach dostarczających e-commerce w Polsce. Jednak, by móc dalej rozwijać się w tej branży konieczna jest współpraca z klientami zagranicznymi – mówi Cezary Kożon, prezes zarządu Spyrosoft eCommerce. Grupa Spyrosoft jako rozpoznawalny software house i międzynarodowy gracz, którego niemal 90 proc. przychodów pochodzi z kontraktów zawieranych z klientami zagranicznymi, jest dobrym partnerem do budowania firmy oferującej e-commerce na wielką skalę – dodaje Kożon.
Spyrosoft eCommerce wzmacnia zespół
Poza Cezarym Kożonem do Spyrosoft eCommerce dołączył także Łukasz Gawroński, który objął funkcję CTO (Chief Technology Officer). W Spyrosoft eCommerce do końca tego roku ma znaleźć zatrudnianie kilkadziesiąt osób.
– Firmy zainteresowane wdrożeniem e-commerce’u w pierwszym kroku potrzebują doradztwa i dopasowania technologii do ich biznesu, dopiero w drugim kroku ma dla nich znaczenie technologia. Dlatego moim zdaniem stworzymy ze Spyrosoft zgrany zespół. Ja i Łukasz Gawroński mamy wieloletnie doświadczenie w branży, a Spyrosoft wykwalifikowanych deweloperów – mówi Kożon.
Spółka będzie oferować usługi e-commerce firmom z wielu różnych branż, w tym także oferującym produkty i rozwiązania dla biznesu. B2B to jeden z najbardziej obiecujących i najszybciej rozwijających się sektorów w e-commerce.
– W dalszym ciągu na świecie działa wiele firm, które przyjmują swoje zamówienia poprzez maile, odnotowując je np. w prostych arkuszach kalkulacyjnych. Brakuje systemów do składania, obsługiwania czy wysyłki zamówień. To duży obszar do zagospodarowania. E-commerce pozwala obniżać koszty obsługi, zwiększać marżę i przychody – wyjaśnia Kożon.
Wyzwania dla branży e-commerce
Aktualnym wyzwaniem dla rynku e-commerce będzie wg Cezarego Kożona wdrożenie dyrektywy Omnibus w krajach Unii Europejskiej, która weszła w życie 28 maja 2022 r. Dyrektywa ukróci promocje, które wprowadzają konsumentów w błąd, ponieważ sklepy internetowe będą zmuszone wskazać cenę produktu przed promocją. Drugie kluczowe założenie dyrektywy Omnibus dotyczy zostawianych przez klientów opinii w sieci. W związku z tym, że większość konsumentów swoje decyzje zakupowe opiera na recenzjach o produkcie lub usłudze, konieczna jest weryfikacja ich autentyczności. Od teraz to e-sklep ma obowiązek zapewnienia, że opinie konsumentów o sprzedającym lub jego produkcie pochodzą od osób, które rzeczywiście ten produkt nabyły albo z niego korzystały.
Cezary Kożon posiada 40 proc. udziałów w Spyrosoft eCommerce, pozostałe 60 proc. należy do Grupy Spyrosoft. Poszerzenie struktury Grupy Spyrosoft o nową spółką i kompetencje jest pierwszym krokiem na drodze realizacji strategii na lata 2022-2026 ogłoszonej przez Spółkę w maju tego roku. E-commerce pozwoli rozbudować portfolio usług firmy o kolejny, dynamicznie rozwijający się sektor.