Wojas, producent obuwia i właściciel sieci sklepów, w I kwartale 2022 roku wypracował skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 54,8 mln zł, co oznacza wzrost o 2,2 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w I kwartale 2021 roku. W podanym okresie Wojas zamknął dwa salony, nie otwierając żadnego nowego.
Na koniec marca br. detaliczna sieć sprzedaży Wojas liczyła 152 salony.
W sprzedaży detalicznej w I kwartale 2022 roku odnotowano wzrost przychodów o 49,4 proc. rok do roku (ponad 42 mln zł), jednakże ze względu na epidemię COVID-19 I kwartał 2021 roku cechuję się dość niską bazą. Na wzrost detalicznej marży brutto w I kwartale 2022 r. wpływ miał nie tylko efekt niskiej bazy, ale też lepszy popyt konsumencki. Z kolei w kanale hurtowym w 1 kwartale 2022 roku nastąpił spadek sprzedaży hurtowej o 61,5 proc. rok do roku, głównie ze względu na efekt wysokiej bazy w 2021 r (w I kwartale 2021 r. realizowany był kontrakt obuwia służbowego dla NATO).
Wzrost sprzedaży detalicznej i skali działalności wpłynął na istotny wzrost kosztów działalności. Ostatecznie po I kwartale 2022 roku wynik na działalności operacyjnej EBIT wyniósł minus 1 381 tys. zł vs minus 5 074 tys. zł rok temu. Po uwzględnieniu kosztów finansowych tj. wzrostu stopy procentowej oraz ujemnych różnic
kursowych głównie z tyt. wyceny zobowiązań leasingowych, wynik netto za I kwartał 2022 roku wyniósł minus 3 539 tys. zł vs minus 3 829 tys. zł rok temu.
Wojas S.A. jest jednym z największych i najbardziej cenionych polskich producentów obuwia, który dysponuje siecią ponad 150 salonów firmowych w Polsce, na Słowacji, Czechach, Białorusi i Węgrzech oraz produkuje co roku kilkaset tysięcy par obuwia.