Grupa XXXLutz poinformowała o nabyciu 50 proc. udziałów polskiej firmy Black Red White, która produkuje i prowadzi sieć sklepów meblowych. Tym samym firmy nawiązały strategiczne partnerstwo. Strony uzgodniły, że nie będą ujawniać szczegółów umowy.
Partnerstwo 50/50 z Grupą Black Red White rozszerza obecność Grupy XXXLutz, a także daje perspektywy na przyszłość i zabezpiecza wiele miejsc pracy. Teraz firmy czekają na zgodę właściwych organów ds. konkurencji. W wyniku partnerstwa obydwu firm powstaje silny sojusz na rzecz międzynarodowego rozwoju.
Strategiczne partnerstwo
– Grupa XXXLutz i Grupa Black Red White zgodziły się nawiązać strategiczne partnerstwo, aby wspólnie odnosić sukcesy, zwłaszcza na polskim rynku sprzedaży detalicznej mebli. Celem jest długoterminowa działalność z możliwością międzynarodowej ekspansji – mówi Thomas Saliger, rzecznik prasowy XXXLutz Group.
Grupa Black Red White będzie nadal prowadzić działalność z dotychczasowym kierownictwem, a przede wszystkim samodzielnie i autonomicznie zarządzać spółkami produkującymi meble. Przejęcie udziałów podlega zatwierdzeniu przez właściwe organy ochrony konkurencji.
Black Red White to największa polska grupa meblarska, producent i dystrybutor mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz z ok. 20 proc. udziałem w polskim rynku pod względem wartości sprzedaży. Grupa Black Red White posiada m.in. 93 sklepy własne (w tym 79 w Polsce), sieć ok. 370 placówek partnerskich (w Polsce) i zatrudnia ok. 7900 pracowników. BRW eksportuje swoje produkty do ponad 50 krajów na całym świecie.
Grupa XXXLutz prowadzi sieć ponad 370 salonów meblowych w 13 krajach europejskich (Austria, Niemcy, Czechy, Węgry, Słowenia, Słowacja, Chorwacja, Rumunia, Bułgaria, Szwajcaria, Szwecja, Serbia i Polska) i zatrudnia ponad 25700 pracowników. To jeden z trzech największych sprzedawców mebli na świecie, którego roczny obrót wynosi 5,34 mld euro. Ponadto w kanałach sprzedaży XXXLutz, Möbelix i Mömax działają już 24 sklepy internetowe.