Firma Nhood Polska opublikowała doroczny raport działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Obszerny materiał zawiera szczegółowy opis realizacji strategii CSR w 2021 roku, obejmującej trzy obszary – społeczeństwo, środowisko i otoczenie gospodarcze.
Przez cały 2021 rok firma Nhood Polska aktywnie realizowała nową strategię potrójnego pozytywnego wpływu, skupiającą się wokół haseł People, Planet, Profit. Zgodnie z jej założeniami, Nhood dokłada starań, by codzienne działania firmy pozytywnie oddziaływały na społeczności, wśród których funkcjonują zarządzane obiekty, otaczające środowisko oraz przyczyniały się do rozwoju lokalnego biznesu.
– Filary naszej strategii zrównoważonego rozwoju – czyli People, Planet, Profit – wyznaczają kierunki naszych aktywności korporacyjnych, współpracy z partnerami, relacji z pracownikami, jak i działań na rzecz lokalnych społeczności. W corocznej publikacji szczegółowo opisujemy podejmowane przez nas działania, pokazujemy ich wpływ na otoczenie oraz analizujemy korzyści, jakie przynoszą – mówi Agnieszka Gutowska, dyrektor marketingu, komunikacji i CSR Nhood Polska.
Działania Nhood Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju
Tegoroczny raport został podzielony na dwie części. Pierwsza opisuje działania korporacyjne Nhood Polska w zakresie zrównoważonego rozwoju, m.in. współpracę ze środowiskiem biznesowym, programy adresowane do pracowników, aktywności na rzecz rozwoju miast, zmiany w zarządzanych obiektach, założenia nowych projektów, a także aktywności charytatywne i sponsoringowe. W raporcie Nhood szeroko prezentuje również działania na rzecz środowiska i zapobiegania zmianom klimatu oraz wskaźniki i certyfikaty potwierdzające ich skuteczność. Wskazuje także, jakie cele zrównoważonego rozwoju wyznaczone przez Organizację Narodów Zjednoczonych realizują poszczególne aktywności.
Z myślą o lokalnych społecznościach w 2021 roku Nhood Polska zrealizował dziewiątą edycję autorskiego programu CSR „Dobry sąsiad”, który ma na celu zapewnienie dostępu do szeroko rozumianej kultury i edukacji, wyraża troskę o bezpieczeństwo i zdrowie odwiedzających centra i galerie handlowe, dbałość o najbliższe otoczenie i środowisko, a także promocję aktywnego trybu życia. W ramach programu w obiektach zarządzanych przez Nhood Polska cyklicznie odbywają się różnorodne animacje, spotkania i warsztaty adresowane do lokalnych społeczności.
Program CSR „Dobry sąsiad”
W 2021 roku w centrach i galeriach handlowych zarządzanych przez Nhood Polska odbyło się ponad 8 tysięcy dni eventowych. Program odbywających się w centrach i galeriach handlowych animacji powstaje we współpracy z lokalnymi społecznościami, organizacjami i samorządami.
– W ubiegłym roku zaprosiliśmy klientów zarządzanych przez nas centrów i galerii handlowych do udziału w ponad tysiącu wydarzeń o różnorodnej tematyce. Odpowiedzialnie kontynuowaliśmy nasz program, nawet w czasie najsurowszych obostrzeń związanych z ograniczeniami pandemii COVID-19, kiedy to wiele wydarzeń odbyło się w formule online lub hybrydowej – podkreśla Agnieszka Gutowska.
Różnorodność wydarzeń i aktywności sprawia, że program „Dobry sąsiad” od wielu lat jest doceniany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a informacja o inicjatywie pojawia się w corocznych raportach „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Program Nhood Polska został opisany również w najnowszej edycji publikacji.
Premiera raportu za 2021 rok miała miejsce podczas 9. edycji targów CSR organizowanych 25 maja 2022 roku w Warszawie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Jest to największe w Polsce wydarzenie związane ze zrównoważonym rozwojem.
Najnowszy „Raport zrównoważonego rozwoju” Nhood Polska można przeczytać i pobrać w formie pliku PDF ze strony internetowej firmy pod adresem https://nhood.pl.