Wdrażamy szereg narzędzi, które mają na celu zdigitalizować procesy i usprawnić działanie. Równolegle poszerzamy ofertę i konwertujemy nasze sklepy do nowych formatów wielkopowierzchniowych showroom’ow inspirujących i proponujących gotowe rozwiązania – mówi dla OmnichannelNews.pl Konrad Jezierski, Omni-Sales Director, Członek Zarządu Komfort.
Mówił Pan, że stworzenie omnichannelowej firmy z kategorii home deco, która kompleksowo może zaadresować potrzeby klienta to wyzwanie. Jakie są największe trudności?
Konrad Jezierski, Komfort: Proces remontowy sam w sobie jest skomplikowany i obarczony wieloma ryzykami. W grę wchodzą dobry projekt, zakup odpowiednich materiałów, ich ilości, zaplanowanie w czasie remontu, czy dostęp do fachowców. Chcemy w pełni zaopiekować się tym procesem i pomóc klientom skupić się na przyjemności związanej z wyborem wymarzonych materiałów, jednocześnie przyjąć na siebie odpowiedzialność za ich wykonanie. Do tego wdrażamy szereg narzędzi, które mają na celu zdigitalizować procesy i usprawnić działanie. Równolegle poszerzamy ofertę i konwertujemy nasze sklepy do nowych formatów wielkopowierzchniowych showroom’ow inspirujących i proponujących gotowe rozwiązania.
Czy statystyczny klient jest gotowy, by w pełni przenieść się do świata online? Jak wygląda kwestia otwartości na nowości technologiczne w tej branży?
Proces, czy też ścieżka klienta, od projektu aż po montaż raczej zawsze będzie zawierać na swojej drodze sklep stacjonarny. Klient chce zobaczyć produkt, porozmawiać z ekspertem, czy też chociażby spotkać się z projektantem. Jednak jest dużo procesów, które za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych można uprościć. Wizualizatory 3d, narzędzia do zarządzania remontem, kalendarze do umawiania online wizyt w sklepie – to tylko kilka przykładów, gdzie technologia pomaga i wspiera klienta.
Jakie jeszcze działania z zakresu wielokanałowości Komfort planuje wdrożyć, by zachęcić klientów do zakupów na różnych płaszczyznach?
Głównym celem, jaki stawiamy sobie w nadchodzących miesiącach, to uspójnienie doświadczeń zakupowych niezależnie od kanału, poszerzenie oferty i budowa w świadomości klientów, czym jest nowy Komfort.
Rozwój sieci wymaga także inwestycji w logistykę. Planujecie otwarcie nowych magazynów? Czy na tym etapie rozwoju firmy nie ma takiej potrzeby?
Jesteśmy nowoczesną firmą rozwijającą ofertę w oparciu o model współpracy z dostawcami. Wdrożyliśmy cross dock przy obsłudze kompletacji wielopozycyjnych zamówień, drop shipping dla zamówień jednopozycyjnych, a plan dot inwestycji w nowe centrum logistyczne mamy przygotowany i planujemy przenosiny w III kwartale 2023.
W takim razie, czy planują Państwo dalszą ekspansję sieci w formie sklepów stacjonarnych?
Oczywiście. Nasz nowy koncept sklepu idealnie wpisuje się w omnichannelową strategię i jest odpowiedzią na współczesne potrzeby klienta. Nie tylko będziemy otwierać nowe lokalizacje, ale również ugreadować obecne do formatu Komfort home. Mimo niewielkiej ekspansji będziemy prowadzić kilkadziesiąt inwestycji, wiele z nich to powiększenia do formatu Komfort Home. Ten rok planujemy zamknąć ze 163 sklepami.
Konrad Jezierski
Konrad Jezierski swoją wiedzę zdobywał na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim oraz Halmstad University. Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z handlem, a w portfolio marek, których sprzedażą się zajmował są ZARA, Trespass, eobuwie.pl i CCC. Jako Head of Retail w eobuwie.pl , brał udział w tworzeniu eobuwie.pl concept store oraz zarządzał siecią i wspierającymi działami. W CCC SA., najpierw był odpowiedzialny za projekt stworzenia i rozwoju usługi esize.me, a następnie pełnił rolę Omnichannel Development Director. Konrad Jezierski wprowadził na polski rynek firmę Trespass. Będąc European Regional Manager miał pełną odpowiedzialność za oddziały spółki w Polsce, Czechach, Słowacji, Austrii oraz w Niemczech. W lutym br. Konrad Jezierski został Omni-Sales Director w firmie Komfort, gdzie odpowiada za obszar sprzedaży omnikanałowej oraz nadzór nad marketingiem i komunikacją. Jest również Członkiem Zarządu tego przedsiębiorstwa.