Początek roku był dla InPost bardzo dynamiczny i rozwojowy. W pierwszym kwartale 2022 roku firma zwiększyła przychody o 94 proc. do 1,54 mld zł. To umocniło InPost na pozycji lidera wśród platform dostaw dla e-commerce.
W tym okresie InPost obsłużył 164,2 miliony paczek co daje wzrost na poziomie 68 proc.
Rośnie sieć Paczkomatów
Sieć Paczkomatów powiększa się na wszystkich rynkach – w pierwszym kwartale roku zostało postawionych aż 1 905 nowych maszyn. Obecnie, już 57 proc. Polaków ma dostęp do Paczkomatu w odległości 7-minutowego spaceru od miejsca zamieszkania.
– Fakt, że już 57 proc. Polaków ma Paczkomat w pobliżu swojego miejsca zamieszkania ma pozytywny wpływ na poziom zadowolenia klientów z usług e-commerce, zwłaszcza, że dla coraz większej grupy osób, liczy się ekologia – powiedział Rafał Brzoska, Prezes InPost, podkreślając, że w porównaniu do dostaw kurierskich pod drzwi, usługi z wykorzystaniem Paczkomatów zmniejszają emisję CO2 nawet o 90 proc..
Wzrosty nie tylko w Polsce
W pierwszym kwartale 2022 roku, udział InPost w polskim rynku wzrósł o 16 proc., przy wzroście rynku o 15 proc.. W Wielkiej Brytanii, pomimo spadku rynku e-commerce w I kwartale o ponad jedną piątą, wolumeny wzrosły o 157 proc., a we Francji, dzięki silnej pozycji w segmencie C2C firma zwiększyła wolumen o 8 proc., przy spadku rynku o 16 proc..
Liczba osób korzystających z Paczkomatów InPost wzrosła w Polsce rok do roku o 13 proc. przekraczając poziom 15,3 mln użytkowników. Aplikację InPost Mobile w pierwszym kwartale zainstalowało ponad 400.000 nowych użytkowników, tym samym korzysta z niej już 9,6 mln osób.