Blisko 2 tony ubrań przynieśli klienci FACTORY w ramach wielkiej zbiórki, organizowanej w największej sieci outletów w Polsce. Jak sami podkreślali, akcja zorganizowana przez Neinver dała im okazję, by zrobić porządki w szafie, a przy tym wspierać ważny cel pomocy uchodźcom i ochrony środowiska naturalnego. Zebrana odzież zyska teraz drugie życie w butikach cyrkularnych, a część dochodu z ich sprzedaży zasili konto Fundacji Ocalenie, pomagającej budować nowe życie w Polsce uchodźcom, emigrantom i repatriantom.
– Neinver jest firmą, która od lat prowadzi działania biznesowe zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a szczególna dbałość o środowisko naturalne i dobre funkcjonowanie społeczności zarówno w lokalnej jak i globalnej skali, są naszymi priorytetami. Powodzenie wielkiej zbiórki odzieży w FACTORY pokazuje, że nasi klienci to ludzie zaangażowani, empatyczni i otwarci, którym bliskie są wartości propagowane przez naszą firmę – mówi Natalia Wiśniewska, Marketing Manager Neinver w Polsce.
Biznes działa na rzecz zrównoważonego rozwoju
Klienci przynosili bardzo dobrej jakości ubrania niemal dla wszystkich grup wiekowych, na różne pory roku – dla kobiet, mężczyzn i dzieci. To kurtki, płaszcze, spodnie, bluzki, swetry, sukienki, ale również buty i akcesoria. Ich motywacja była podobna: chęć pomocy uchodźcom, połączenie porządków domowych ze szczytnym celem i ochrona środowiska. Podczas akcji przyjmowane były tylko ubrania, które nie zostały zniszczone – nowe lub nienoszące śladów zużycia, bez dziur, defektów czy plam i co ważne, wyprane i kompletne.
Teraz zebrana odzież, buty i akcesoria trafią do partnera akcji – „Ubrania do oddania”, gdzie po specjalnej selekcji zostaną wystawione w butikach cyrkularnych. Tam znajdą nowych nabywców, a Fundacja Ocalenie otrzyma złotówkę za każdy kilogram przekazanej odzieży.
Jak pokazują statystyki, w Polsce produkuje się ponad 2 mln ton odpadów tekstylnych rocznie. „Ubrania do oddania” uratowały dotąd 810 ton niepotrzebnych ubrań, wprowadzając je do ponownego obiegu w butikach cyrkularnych. Dzięki sprzedaży, na konto organizacji pomocowych trafiło do tej pory 810 tysięcy złotych. Część pieniędzy ze sprzedaży ubrań zebranych w pięciu outletach FACTORY zasili konto Fundacji Ocalenie, pomagającej budować nowe życie w Polsce uchodźcom, emigrantom i repatriantom – kobietom, mężczyznom i ich dzieciom.
Akcję zorganizowano we wszystkich centrach FACTORY – największej sieci outletów w Polsce. Najwięcej ubrań zgromadzono w FACTORY Kraków oraz w warszawskim FACTORY Annopol.