Czynnikiem sukcesu, na jaki postawiliśmy jest sprzedaż omnichannel, którą planujemy rozwijać dzięki wdrożeniu narzędzi digitalowych – zapowiada Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, Intersport Polska S.A.
Na koniec roku obrotowego 2021/2022 spółka Intersport osiągnęła zysk brutto w wysokości 129 tys. zł. Jest to zdecydowany sukces firmy – w ubiegłym roku spółka zanotowała stratę na poziomie 27 mln zł. To najlepszy wynik przedsiębiorstwa od ponad 9 lat. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły 231.772 tys. zł i były wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 156.321 tys. zł).
Dane z raportu finansowego potwierdzają, że dobrze opracowana strategia i jej odpowiednia realizacja, nawet w niepewnych czasach może przynieść sukces.
Z optymizmem w przyszłość
– Pomimo wielu przeciwności i trudnego czasu, jesteśmy optymistycznie nastawieni do przyszłości i rozwoju branży sportowej, tym samym naszej firmy. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku spodziewamy się wzrostu zainteresowania naszą ofertą – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, Intersport Polska S.A. – Wyniki, które udało nam się osiągnąć na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy to efekt ciężkiej pracy całego zespołu oraz odpowiednio zaplanowanej i dopasowanej do aktualnych realiów strategii, którą z sukcesem codziennie wdrażamy – dodaje.
Skuteczna implementacja nowej strategii biznesowej opartej na wzmocnieniu modelu omnichannel, oferty produktowej, działań operacyjnych, a także zmianie polityki cenowej o 180 stopni, digitalizacji procesów back office oraz budowie nowych zespołów w organizacji i społeczności wokół Spółki w programie #teamIntersport – to najważniejsze cele, które udało się zrealizować przez ostatni rok. Co więcej, marka sukcesywnie otwierała nowe placówki, ułatwiając dostęp do swoich produktów. Aktualnie w fazie próbnej są trzy nowe koncepty sklepów – najbardziej obiecującym jest Click & Collect oraz Alpine store, który głównie wspiera kierunek rozwoju sprzedaży omnichannel.
Rok 2021, a także wydarzenia z I kwartału 2022 r., były wyzwaniem dla spółki Intersport, ale także rynku, który musiał sprostać skutkom pandemii, wojny w Ukrainie oraz problemom makroekonomicznym w postaci wysokiej inflacji i rosnących stóp procentowych.
Sport to zdrowie
Motywacją do zwiększonej aktywności fizycznej jest zdrowie oraz fakt, że dzięki niej można rozładować nagromadzone negatywne napięcia. Intensywne życie oraz chęć dbania o siebie przekonuje ludzi do włączenia sportu do swoich codziennych nawyków. Co ciekawe, aż 44 proc. Polaków twierdzi, że obecnie są bardziej aktywni fizycznie niż przed pandemią – wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index.
Według danych z badania Mastercard Sport Economy Index opublikowanego w lutym br. prawie połowa ankietowanych (47 proc.) przyznała, że w ciągu minionych 18 miesięcy ich wydatki na zakup sprzętu sportowego wzrosły w porównaniu do czasu sprzed pandemii. W celu nadążenia za zmianami oraz zwiększonym zainteresowaniem ze strony klientów, branża sportowa od dłuższego czasu przechodzi przemianę.
– Od początku ubiegłego roku obrotowego tj. od wdrożenia nowej strategii Zarządu dużo osiągnęliśmy i zmieniliśmy. Do kluczowych rzeczy, które przełożyły się następnie na nasz wynik finansowy – zaliczyć należy m.in. działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmianę ekspozycji kluczowych kategorii produktowych – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, Intersport Polska S.A. – Czynnikiem sukcesu, na jaki postawiliśmy jest sprzedaż omnichannel, którą planujemy rozwijać dzięki wdrożeniu narzędzi digitalowych. Jednak bezsprzecznie najważniejszym ogniwem łańcucha zmian i sukcesu naszej firmy jest Zespół. #teamIntersport to główny przekaz i temat naszego planu operacyjnego na przyszłość. To dzięki naszym Pracownikom udało nam się tak wiele osiągnąć – podsumowuje.